شناسهٔ خبر: 33006879 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر کشور:

همکاری های منطقه ای و استانی در توسعه ظرفیت ها موثر است

تهران-ایرنا- وزیر کشور گفت: همکاری های بین منطقه ای و استانی می تواند در جهت رشد و توسعه ظرفیت های ملی، منطقه ای موثر باشد.

صاحب‌خبر -

«عبدالرضا رحمانی فضلی» امروز- دوشنبه- در جلسه کارگروه منطقه 3 در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این جلسه طبق تکلیفی که در برنامه شده و اقداماتی که در وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه شکل گرفته است مقرر شد 9 منطقه در کشور متشکل از استان های مختلف داشته باشیم و با توجه به ظرفیت های منطقه ای خیلی از برنامه ریزی ها و اقدامات در حوزه اقتصادی، تولیدی، اشتغال و تجارت را با هم انجام دهیم.
وی ادامه داد: منطقه 3 شامل ایلام، کرمانشاه، لرستان و همدان است و در این نشست که دومین جلسه ای است که تشکیل شد تصمیمات بسیار خوبی گرفته شد. معتقد هستم همکاری های بین منطقه ای و استانی می تواند در جهت رشد و توسعه ظرفیت های ملی، منطقه ای و استانی موثر باشد.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: با تلفیق امکانات مناطق و ایجاد مشارکت می توانیم استان ها را به شکل مکمل بهم پیوند دهیم. مثلا می توانیم در یک منطقه، بازار بزرگ و تولیدات منسوجات و مبل و... را داشته باشیم و امر تجارت را به شکل مشترک و گردشگری را به صورت منطقه ای داشته باشیم.
وی اظهار داشت: در این جلسات تصمیماتی گرفته شده است، مطالعات آمایشی در کل کشور انجام گرفته و مطالعات آمایشی استان ها نیز در قالب مطالعات تلفیقی منطقه ای انجام شده است.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: در این جلسه بخشی از پروژه ها مطرح شد و مورد تصویب قرار گرفت و قرار شد استان ها به شکل مشترک کار کارشناسی انجام دهند تا گام های بلندی در این حوزه برداریم.
رحمانی فضلی عنوان داشت: اگر این اتفاق بیفتد می توان در جهت خودکفایی و استقلال اقتصادی بیشتر و به کارگیری منابع با بهره وری بالا در حوزه مقاومت و استقامت منطقه ای و ملی گام بلندی برداشته شود.
وی اضافه کرد: این موضوع بین بخشی، میان استانی و ملی است و امیدوارم با کمک همه دستگاه های اجرایی در سطح ملی، منطقه ای و استانی میان دستگاه ها همکاری صورت گیرد چون کار جدیدی است.
رحمانی فضلی گفت: در این مسیر با مشکلات و مسائلی مواجه خواهیم شد اما این موضوع در سطح بین المللی و در کشورهای توسعه یافته و پیشرفته جدید نیست و در خیلی از جاها کار به شکل منطقه ای انجام می شود.
وزیر کشور تاکید کرد: مکمل این کار در آینده این است که نظام برنامه ریزی، بودجه ریزی، مالیاتی، بانکی، پولی و اداری همه در قالب منطقه ای ایفای نقش کنند و اگر این نظام ها با توجه به این مدل برنامه ریزی خود را انطباق دهند یقینا می توانیم ظرفیت های بسیار بالایی را در استان ها فعال کنیم.
سیام**3202**9121

نظر شما