شناسهٔ خبر: 33006792 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:

حضور مدیران مدارس در نماز نقش الگویی بسیار بالایی برای دانش آموزان دارد

نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز شهرستان های استان تهران با حضور معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، سید مجتبی هاشمی  معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به اینکه حضورمسئولین و مدیران مدارس در نماز و تلاش برای اقامه آن در ادارات و مدرسه قطعا نقش الگویی و رفتاری مناسبی  برای دانش آموزان و همکاران خواهد داشت ، اظهار داشت: اگر مدیر در لحظه اقامه نماز در جمع همکاران و دانش آموزان حضور داشته باشد می تواند در جذب آنان به این فریضه الهی نقش مهمی ایفا کند.

 وی افزود:با وجود مشکلات مالی پیشروی ائمه جماعات روحانی مدارس خوشبختانه تعداد آنان نسبت به سال گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده است  و 719 نفر  در سامانه همگام توسط مدیران مدارس ثبت شده است.

 این مقام مسئول با اشاره به فعالیت های انجام شده در حوزه نماز ، گفت: یکی از طرحها و ابتکارات موفق امسال در حوزه نماز در سطح مدارس ،طرح یاوران نماز بود که لازم است از فعالان این طرح پس از بررسی و تحلیل دستاوردهای آن تجلیل نمود.

هاشمی  در پایان خاطرنشان کرد: دوره های توانمند سازی با موضوعات نماز امسال برای  440 نفر از مدیران جدیدالانتصاب و 190 نفر از طلاب شاغل در آموزش و پرورش  با همکاری ستاد اقامه نماز و حوزه علمیه برگزار گردید که در سال جدید  در جهت کیفی سازی و افزایش آن گام خواهیم برداشت.

 

گفتنی است ، طرح  یاوران نماز و عوامل تاثیر گذار در نماز ( مدیر ، نماینده معلمان ، مربی پرورشی ، نماینده اولیاء و دانش آموزان ) با نقش های تعریف شده و وظایف مورد انتظار با مشارکت  خلاقانه در نهادینه سازی و فراگیر نمودن شور اشتیاق عملی به این واجب الهی  بطور رسمی با نواختن زنگ نماز توسط ائمه جمعه مناطق  در 23 مهر 97 آغاز گردید.

 

 

نظر شما