شناسهٔ خبر: 33005653 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار:

۲۷ پروژه بزرگ در آذربایجان غربی با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود

نمایندگی آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی گفت: در سفر رئیس جمهور به استان ۲۷ پروژه بزرگ افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمدمهدی شهریاری در جمع خبرنگاران از سفر قریب الوقوع دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به آذربایجان غربی خبر داد و گفت: در این سفر ۲۷ طرح و پروژه که مهم‌ترین آنها پروژه عظیم سد کرم آباد است با ۴,۴۶۵ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری می‌رسد.

وی به دیگر پروژه‌های افتتاحی استان در سفر رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: در این سفر علاوه بر بهره برداری و آبگیری از سد کرم آباد پلدشت با ۲,۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار، چندین پروژه در بخش کشاورزی با ۴۳۹ میلیارد تومان اعتبار، چند پروژه مخابراتی با ۱۸۵ میلیارد تومان اعتبار و تعدادی پروژه ورزشی از جمله استادیوم ۵ هزار نفری سلماس با مجموع ۵۷ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری خواهند رسید.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به سرمایه گذاری‌های مناسب دولت تدبیر و امید در استان افزود: دولت تدبیر و امید در راستای ارتقای شاخص‌های توسعه استان، سرمایه گذاری‌های بزرگی در آذربایجان غربی انجام داده است.

شهریاری اضافه کرد: از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید تاکنون بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان در استان آذربایجان غربی از جمله ۶,۰۰۰ میلیارد تومان در بخش آب و خاک و ۴,۷۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های احیای دریاچه ارومیه سرمایه گذاری انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: شخص رئیس جمهور و دولت تدبیر و امید برای استان آذربایجان غربی اهمیت ویژه‌ای قائل هستند؛ بی‌تردید نوع نگاه دولت به استان، آینده‌ای درخشان را برای این استان به ارمغان خواهد آورد.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور (حسن روحانی) فردا سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه به ماکو در آذربایجان غربی سفر می‌کند و طرح‌هایی در بخش‌های مختلف نیرو، جهاد کشاورزی، ارتباطات و زیرساخت‌های ورزشی در نقاط مختلف استان را از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح خواهد کرد.

افتتاح ۴ طرح علمی خدماتی در منطقه آزاد ماکو، ورزشگاه ۵ هزار نفری سلماس، سالن ورزشی فیرورق، سالن تیراندازی و سالن زورخانه خوی، طرح‌های توسعه اینترنت به ویژه در روستاها، طرح‌های عمرانی، اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی، خطوط شبکه آبیاری و زهکشی سدهای کرم آباد و سیلوه از جمله این پروژه‌ها به شمار می‌رود.

همچنین آبگیری سد کرم آباد پلدشت، افتتاح سرریز، تونل آبرسان، سیستم انحراف، برج آبگیر سد سردشت و تصفیه خانه‌های آب شرب این شهر و بند بویلاپوش از دیگر طرح‌های قابل افتتاح در سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی است.

در این سفر، علاوه بر وزیر ورزش و جوانان، وزیر نیرو، معاون وزیر جهاد کشاورزی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری نیز، رئیس‌جمهور را همراهی می‌کنند.
انتهای پیام

نظر شما