شناسهٔ خبر: 33005563 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

روزنامه اماراتی گالف تودی:

بولتون تهدیدی بزرگ برای جهان است/ جنگ‌افروزی بولتون علیه ایران حتی ترامپ را آشفته کرده​

مواضع جنگ طلبانه او علیه ایران، حتی ترامپ را که تا کنون به تهدیدهای شفاهی علیه ایران بسنده کرده، مضطرب و آشفته کرده است.

صاحب‌خبر -

روزنامه 'گالف تودی '، از 'جان بولتون'، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا، به عنوان جنگ افروزی فرصت طلب یاد کرد که تهدیدی بزرگ برای دنیاست.

به نوشته این روزنامه اماراتی، بولتون که حامی سیاست فشار حداکثری علیه کره شمالی، کوبا، ونزوئلا و ایران به منظور تغییر حکومت آنهاست، معتقد است این هدف تنها با اقدام نظامی محقق می شود و اگر همچنان به پیش برود، آمریکا را درگیر جنگ با کره شمالی، کوبا، ونزوئلا و ایران خواهد کرد.

بولتون پس از ترامپ، خطرناک ترین فرد کاخ سفید

بولتون بعد از 'دونالد ترامپ'، خطرناک ترین فرد در کاخ سفید است. بولتون تهدیدی بزرگ برای دنیاست زیرا او سختکوش، بی رحم و متکبر است. او ترامپ را متقاعد کرد به وعده انتخاباتی اش در رابطه با خروج از برنامه هسته ای ایران مباهات کند. بولتون نه تنها ترامپ را برای تشدید تحریم های ایران تحت فشار گذاشت بلکه کشورهای اروپایی، آسیایی و ... را به خاطر رعایت نکردن تحریم ها تنبیه کرد.
این بولتون بود که ترامپ را تحت فشار گذاشت تا خواستار خلع سلاح کره شمالی شود. او در زمان ریاست جمهوری بوش پسر، معاون کنترل تسلیحات وزارت خارجه آمریکا و طرفدار سرسخت حمله به عراق در سال 2003 به بهانه دسترسی بغداد به تسلیحات کشتار جمعی بود.

موضع جنگ طلبانه بولتون علیه ایران حتی ترامپ را آشفته کرده

مواضع جنگ طلبانه او علیه ایران، حتی ترامپ را که تا کنون به تهدیدهای شفاهی علیه ایران بسنده کرده، مضطرب و آشفته کرده است.
قانونگذاران مخالف جنگ در آمریکا هشدار دادند، بولتون و تیم جنگ افروزش، از جمله 'مایک پمپئو'، وزیر خارجه آمریکا، درصددند از مصوبه توسل به زور کنگره پس از حملات 11 سپتامبر 2001 القاعده در خاک آمریکا، بدون جلب موافقت کنگره، برای جنگ افروزی علیه ایران استفاده کنند.
ادعاهای جنگ افروزان دولت ترامپ درباره ایران همانند ادعاهای دولت بوش درباره تسلیحات کشتار جمعی بغداد، دروغ است، ادعایی که باعث به راه انداختن جنگ در عراق، بی ثباتی این کشور و ظهور القاعده در منطقه شد.

نظر شما