شناسهٔ خبر: 33005552 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی | لینک خبر

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

آموزش کمکهای اولیه به ۳ هزار دانش‌آموز اصفهانی در یک هفته

صاحب‌خبر -

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: در هفته گذشته ۳ هزار دانش‌آموز مقطع متوسطه اول با مباحث فوریت‌های پزشکی آشنا شدند که این تعداد آموزش در مدت محدود، در اورژانس پیش‌بیمارستانی اصفهان بی‌سابقه بوده است.

دکتر غفور راستین اظهار کرد: از تاریخ ۱۸ لغایت ۲۶ اردیبهشت ماه امسال ۳ هزار دانش‌آموز دختر مقطع نهم دوره متوسطه اول برای گذراندن مبحث آشنایی با اورژانس و کمک‌های اولیه در درس آمادگی دفاعی خود با مهارت‌های احیای قلبی ریوی و کنترل خونریزی به صورت عملی و تئوری آشنا شدند.
وی افزود: در این دوره آموزشی که با همکاری آموزش و پرورش ناحیه ۴ و بسیج دانش‌آموزی حوزه سمیه برگزار شد، روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ دانش‌آموز در مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان حاضر شدند و به مدت یک ساعت تحت آموزش قرار گرفتند.
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه این تعداد آموزش در مدت محدود در اورژانس اصفهان بی سابقه بوده است، تصریح کرد: ۶ مربی فوریت‌های پزشکی، آموزش این دوره را بر عهده داشتند.
دکتر راستین با اشاره به استقبال بسیار خوب آموزش و پرورش، بسیج و دانش‌آموزان از دوره ذکر شده گفت: فوریت‌های پزشکی استان اصفهان آمادگی کامل برای برگزاری دوره های آشنایی با اورژانس و مهارت‌های کمک‌های اولیه را برای همه اقشار جامعه دارد.

 

 

نظر شما