شناسهٔ خبر: 33005505 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

چشم امید محور «بیرجند- قاین» به وعده ۲۰۰ میلیاردی «نوبخت»

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفری که در اسفندماه سال گذشته به استان داشت برای بسته شدن پرونده محور بیرجند- قاین وعده اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی را داد.

صاحب‌خبر -
تین‌نیوز | 

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفری که در اسفندماه سال گذشته به استان داشت برای بسته شدن پرونده محور بیرجند- قاین وعده اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی را داد.

به گزارش  تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  جعفری  مدیر کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی در خصوص آخرین وضعیت جاده بیرجند - قاین، گفت: در مجموع ۴۹ کیلومتر از مسیر دوبانده شد و ۵۱ کیلومتر باقی مانده تا محور بیرجند به قاین به طور کامل تکمیل شود.

وی به سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه و اعتبار اختصاص یافته اشاره وافزود: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفری که در اسفندماه سال گذشته به استان داشت برای بسته شدن پرونده محور بیرجند- قاین وعده اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی را داد.

جعفری با بیان اینکه مقرر گردید با تأمین اعتبار این پروژه سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد، اضافه کرد: براساس وعده‌ای که رئیس سازمان برنامه و بودجه داده قرار است امسال و سال آینده هر سال ۱۰۰ میلیارد تومان تخصیص یابد تا سال ۹۹ شاهد اتمام محور بیرجند- قاین باشیم.

  مدیر کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی   با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های استان محور بیرجند - قاین است که سالانه بیش از ۴۰ نفر در جاده بر اثر تصادف جان خود را از دست می‌دهند، بیان داشت: منابعی که در سفر دکتر نوبخت به حوزه را‌ه‌ها و راه‌آهن استان اختصاص یافت نحوه توزیع آن بر عهده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان است.

وی با تأکید بر اینکه تنها امیدواری ما تخصیص منابع اعتباری سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور است، اضافه کرد: اگر ۳۰ درصد منابع اختصاص‌یافته در سفر دکتر نوبخت به حوزه راه‌های استان تخصیص یابد، شاهد جهش و تحول ویژه‌ای در زمینه شریان مواصلاتی خراسان‌جنوبی خواهیم بود.

جعفری با بیان اینکه ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیز قرار بود از محل ماده ۵۶ به این محور تخصیص یابد، تبیین کرد: در وهله اول قرار بود بانک ملی ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز این پروژه را تأمین کند، اما بعد به دلایلی، چون نداشتن صرفه اقتصادی از تأمین این منابع انصراف و بعد از رایزنی‌های متعدد بانک مسکن متقبل شد تا ۵۰ میلیارد تومان از منابع مورد نیاز آن را در قالب ماده ۵۶ تأمین کند.

برچسب‌ها:

نظر شما