شناسهٔ خبر: 33005462 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

64 هزار زائر پاکستانی محرم و صفر وارد سیستان و بلوچستان شدند

زاهدان- ایرنا- رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: 64 هزار و 100 زائر پاکستانی سال گذشته همزمان با ماه های محرم و صفر برای عزیمت به عتبات عالیات وارد این استان شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا علیرضا کیخا روز دوشنبه در نشست کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی(ع) سیستان و بلوچستان اظهار داشت: 31 هزار و 788 نفر از این زائران با 722 دستگاه اتوبوس پاکستانی و 32 هزار و 312 زائر نیز با 735 دستگاه اتوبوس های ایرانی به عراق جابجا شدند.
وی ادامه داد: همچنین 103 زائر افغانستانی بعد از وارد شدن از مرز رسمی میلک در شمال استان با چهار دستگاه اتوبوس ایرانی راهی کربلای معلی شدند.
کیخا جابجایی چهار هزار و 42 زائر ایرانی بوسیله 98 دستگاه اتوبوس را از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان در ایام محرم و صفر سال گذشته عنوان کرد.
رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: امسال نیز پیش بینی می شود سفرهای اربعین زائران خارجی از 20 مهرماه آغاز و تا سوم آبان ادامه داشته باشد.
وی از افزایش ورود زائر خارجی در مرزهای رسمی سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: تمام تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی در حوزه حمل و نقل از چند ماه قبل از انجام این سفرها به استان اندیشیده می شود.
وی افزود: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده این اداره کل با تمام امکانات آماده میزبانی از زائران خارجی اباعبدالله الحسین(ع) در مرزهای رسمی این استان است.
کیخا بر لزوم آموزش و کنترل تجهیزات ایمنی رانندگان پاکستانی در مرز میرجاوه توسط پلیس راه، تامین سوخت ناوگان مسافربری این کشور و استقرار نماینده دستگاههای اجرایی در مرز میرجاوه تاکید کرد.
وی با اشاره به امکان جابجایی زائران خارجی از طریق شبکه ریلی گفت: درصورت حمل زائران خارجی اباعبدالله الحسین(ع) بوسیله ناوگان حمل و نقل ریلی جنوب شرق کمک قابل توجه ای به جابجایی سریع تر مسافران و جلوگیری از مشکلات احتمالی خواهد شد.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز در این نشست خواستار تخصیص اعتبار برای میزبانی از زائران پاکستانی عتبات عالیات شد و گفت: با وجود پیگیری های انجام شده هنوز بودجه ای به دستگاههای خدمات رسان به زائران حسینی به این استان تعلق نگرفته این درحالی است که تنها هلال احمر استان سالانه حدود 60 میلیون تومان در این بخش هزینه می کند.
حسن مصفا افزود: ضروری است با توجه به حجم زیاد ورود زائران پاکستانی به سیستان و بلوچستان که هر ساله روند رو به افزایشی را دارد توجه ویژه از سوی مسئولان کشوری در حوزه اعتبارات دستگاههای خدمات رسان انجام شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و کربلای معلی به عنوان قلب زمین است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی راه این استان به روی زوار پاکستانی برای تشرف به عتبات عالیات باز شده است.
زوار پاکستان در راه رسیدن به سر منزل مقصود و معشوق پا بر خاک این استان گذاشته و گاه شبی را در زائرسراهای میرجاوه و زاهدان سپری می کنند.
فرهنگ غنی و عشق و علاقه مردم ایران زمین بویژه مردمان دیار نخل و آفتاب به سرور و سالار شهیدان باعث شده تا از این کاروان ها همچون برادر و میهمانی عزیز استقبال و پذیرایی کنند تا احساس غربت نکنند
7316 **6081
7316

نظر شما