شناسهٔ خبر: 33004511 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شکست سناتور اسلام هراس استرالیایی در انتخابات پارلمانی

سناتور راست گرای استرالیایی که در پی حمله به مسجد نیوزلند،مدعی شده بود که مسلمانان دلیل اصلی خونریزی در جهان هستند موفق به کسب کرسی در انتخابات اخیر این کشور نشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «هیل»،سناتور راست گرای استرالیایی که در پی حمله به مسجد نیوزلند،مدعی شده بود که مسلمانان دلیل اصلی خونریزی در جهان هستند موفق به کسب کرسی در انتخابات اخیر این کشور نشد.

«فریسر آنینگ»،سناتور کوئیزلند که اظهارات ضد اسلامی اش خشم مسلمانان در استرالیا را برانگیخته بود نتوانست صاحب هیچ گونه کرسی در پارلمان این کشور شود.

در گزارش «بازفیدنیوز» آمده است که نتایج سنا هنوز نهایی نشده است اما آنینگ به احتمال قوی شکست خورده است.دوره او در پارلمان استرالیا در پایان ماه ژوئن،تمام می شود.

آنینگ در پی حمله به مساجد کریستچرچ نیوزلند که منجر به کشته شدن 51 نفر شد در بیانیه ای نوشت: «من مخالف این اقدامات خشونت آمیز در جامعه هستم اما آنچه برای ما دارای اهمیت است ترس از افزایش حضور مسلمانان هم در استرالیا و هم در نیوزلند است.»

«اسکات موریسون»،نخست وزیر استرالیا که پیروزی شگفت انگیزی را در انتخابات اخیر به دست آورد فورا این اظهارات را محکوم کرده و گفته بود که جایی برای این اظهارات حتی در جامعه استرالیا بوجود ندارد چه رسد به پارلمان این کشور.

توجه ها وقتی بیشتر به سوی «آنینگ» جلب شد که یک معترض 17 ساله به دیدگاه های او تخم مرغی را روی سرش شکست.

نظر شما