شناسهٔ خبر: 33002632 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جانشین فرمانده ناجا: کاهش سرقت و جان‌باختگان ترافیکی در دستور کار پلیس

جانشین فرمانده ناجا گفت: موضوع کاهش جانباختگان حوادث رانندگی و سرقت در اولویت ماموریت‌های ناجا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، قرارگاه مبارزه با سرقت با حضور سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده ناجا و سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت و جمعی دیگر از روسای پلیس‌های تخصصی در مقر پلیس آگاهی پایتخت برگزار شد. 

سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده ناجا در این قرارگاه به روند سرقت در کشور پرداخت و اظهار داشت: روند سرقت در کشور تا پایان سال ۹۶ از یک روند طبیعی برخوردار بود و ما بیشتر در سرقت‌های مهم، سرقت به عنف و سرقت‌های خشن تمرکز داشتیم. 

جانشین فرمانده ناجا گفت: درخصوص سرقت‌های خرد نیز افزایشی در کار نبود و سرقت‌ها تحت کنترل بود تا اینکه در نیمه اول سال گذشته به دلیل مسائل محیطی و شرایط اقتصادی کشور با روند رو به رشد سرقت به خصوص در سرقت‌های خرد مواجه بودیم. به طوری که هر ماه احساس می‌کردیم که این روند از شیب تندتری برخوردار می‌شود. 

وی گفت: در نیمه دوم سال گذشته با فعال‌سازی قرارگاه جهادی مقابله با سرقت و تدوین دستورالعمل‌های علمیاتی لازم و برگزاری نشست‌ها و هماهنگی با سازمان‌های مرتبط و تقویت مجموعه‌ای از پلیس که وظیفه شناسایی و مقابله و برخورد را دارا است موفق شدیم از آذر  شیب افزایشی را کاهش دهیم. 

این مقام ارشد نیروی انتظامی به برنامه‌ریزی ناجا برای نیمه دوم اسفند و نیمه اول فروردین پرداخت و تصریح کرد: طرح خاصی برای کاهش جانباختگان ناشی از تصادفات رانندگی و کاهش سرقت تدوین و ابلاغ کرده و در اولویت قرار دادیم که خوشبختانه در هر دو موفق بودیم. 

وی گفت: کاهش ۲۲ درصدی جانباختگان ناشی از تصادفات رانندگی را شاهد بودیم و امیدواریم بتوانیم در سال جاری این روند را ادامه داده و کاهش ۲ هزار نفری جانباختگان را محقق کنیم. 

جانشین فرمانده ناجا گفت: تعداد کشته‌های ناشی از تصادفات در سال گذشته ۱۷ هزار نفر بود. 

وی درخصوص سرقت در نیمه دوم اسفند تا پایان تعطیلات گفت: توانستیم بیش از ۲۵ درصد شیب سرقت را کاهش دهیم و تلاش داریم این روند را ادامه دهیم و با بسیج همه امکانات و تمرکز بر موضوع سرقت جمعیت سارقان، جغرافیای سرقت و تمرکز بر روی مالخران و تمرکز روی بنیان‌های پلیس و توجه و آ‌موزش به مردم و مطالبه از دستگاه‌های موثر مثل خودروسازان و ساختمان‌سازها و برگزاری جلسات متناوب قرارگاه سرقت کاهش سرقت را در کشور رقم زنیم. 

سردار سلیمانی تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد سرقت در ۱۰ استان کشور به وقوع می‌پیوندند و تهران و سه مجموعه پیرامونش از جمله البرز و شرق و غرب استان تهران ۴۰ درصد کل سرقت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. 

جانشین فرمانده ناجا به موفقیت فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در خصوص کشف جرایم پرداخت و اظهار داشت: این موفقیت‌ها نشان دهنده ‌آن است که با کار گسترده و موثر می‌توان در جایی مثل تهران که از پیچیدگی‌ها و حجم زیادی برخوردار  است به این سطح دست از موفقیت‌ها دست یافت. 

وی به اولویت‌های ناجا پرداخت و تصریح کرد: اولویت‌های ده‌گانه در حوزه ماموریتی پلیس مشخص شده است اما باید گفت موضوع کاهش جانباختگان حوادث رانندگی و سرقت در دستور کار پلیس است چرا که این دو  امر بیشترین تاثیر را در ایجاد امنیت خاطر و آرامش شهروندان به دنبال خواهد داشت. 

این مقام ارشد ناجا درخصوص فرمایشات مقام معظم رهبری درباره رصد فضای مجازی گفت: الحمدلله مجموعه ظرفیت‌های ایجاد شده در پلیس و اعتبارات و موفقیت‌ها به این حد از سرمایه اجتماعی تبدیل شده که مهمترین معضلات از پلیس مطالبه می‌شود. 

وی گفت: پلیس فتا در گذشته نیز توفیقات زیادی داشته و توانسته کنترل مدیریت مناسبی در حد ظرفیت‌های موجود د ر فضای مجازی داشته با شد و جزو اولویت‌های ده‌گانه پلیس همین موضوع بوده است؛ در این راستا با تشکیل قرارگاهی برای ارتقا امنیت در فضای مجازی فعالیت را دوچندان کردیم و تجهیزات مناسبی را برای پلیس فتا در نظر گرفتیم. 

جانشین فرمانده ناجا  افزود: توسعه پلیس فتا در شهرهایی تا صدهزار نفر جمعیت در دستور کار ما است. 

سردار سلیمانی به موضوع جدیدی در حوزه فضای مجازی و حضور پلیس در این فضا پرداخت و اعلام کرد: برخوردار کردن همه پلیس‌ها از ظرفیت فضای مجازی مورد جدیدی است که هم ا کنون ابلاغ و تاکید کرده‌ایم تا همه پلیس‌ها ماموریت‌های خود را در فضای مجازی توسعه دهند و در همین راستا نیز تجهیزات و آموزش را برای همه پلیس‌ها قائل شدیم. 

وی گفت: پلیس فتا موضوعات کلان ملی و حرفه‌ای و مدیریت کل فضای مجازی در ناجا را به عهده دارد و در دامنه پلیس فتا، همه پلیس‌ها در الگوی خود کار فتایی انجام می‌دهند. 

جانشین فرمانده ناجا اظهار امیدواری کرد که در آینده‌ نزدیک شاهد جهش قابل توجهی در منحنی رشد تسلط پلیس و ارتقا سطح امنیت فضای مجازی برای خانواده‌ها باشیم. 

وی گفت: از لحاظ نیروی انسانی، تغییر اولویت‌ها و تعامل با سازمان‌های همکار و همسو که در فضای مجازی فعالند در حال مبادله تفاهم‌نامه هستیم. 

انتهای پیام/

نظر شما