شناسهٔ خبر: 33002595 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

بازتاب خداحافظی اسطوره مقابل پرسپولیس

خداحافظی ژاوی که یکی از اسطوره‌های فوتبال دنیاست به سود پرسپولیس و فوتبال ایران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، خاویر هرناندز کروز ملقب به ژاوی که یکی از بهترین هافبک‌های تاریخ فوتبال است امروز در ورزشگاه آزادی و در دیدار السد قطر مقابل پرسپولیس از دنیای بازیگری فوتبال خداحافظی می‌کند.

ژاوی فوتبال را از 11 سالگی در لاماسیا آغاز کرد و در 18 سالگی برای اولین بار برای بارسلونا بازی کرد. او 17 سال برای بارسلونا بازی کرد و در این مدت 700 بازی باشگاهی و 133 بازی ملی انجام داد که حاصل آن 31 قهرمانی باشگاهی و ملی بود تا پس از آندرس اینیستا پرافتخارترین بازیکن اسپانیایی در فوتبال محسوب شود.

این بازیکن برجسته هشت قهرمانی در لالیگا و چهار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرد و از 2008 تا 2011 چهار سال متوالی از سوی فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال عنوان بهترین هافبک بازی‌ساز جهان انتخاب شد. نام او پنج بار در لیست تیم منتخب سال یوفا و 6 بار در تیم منتخب سال فوتبال جهان قرار گرفت. هافبک خلاق اسپانیا در جام ملت‌های اروپا 2008 و 2012 قهرمانی را تجربه کرد و در جام جهانی 2010 عنوان نخست جهان را با تیم ملی کشورش به دست آورد.

ژاوی از سال 2015 به السد قطر آمد و با این تیم موفقیت‌های مختلفی را تجربه کرد تا جایی که تعداد جام‌های او به عدد 34 رسید. این هافبک بازی‌ساز که بسیاری او را بهترین بازیکن اسپانیایی در فوتبال می‌دانند امروز در ورزشگاه آزادی از مستطیل سبز خداحافظی می‌کند و خبرنگاری اسپانیایی برای پوشش این اتفاق مهم به ایران آمده است. این اتفاق مهم می‌تواند از لحاظ رسانه‌ای برای فوتبال باشگاهی کشورمان اهمیت زیادی داشته باشد چرا که یکی از اسطوره‌های فوتبال دنیا در ایران و مقابل پرسپولیس تیم قهرمان لیگ برتر با دنیای فوتبال وداع می‌کند.

انتهای پیام/4051/4048/

نظر شما