شناسهٔ خبر: 33001633 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

برگزاری دادگاه «جعبه سیاه» پرونده بابک زنجانی

مهر نوشت: دادگاه «علیرضا زیباحالت منفرد» که از او به عنوان جعبه سیاه پرونده بابک زنجانی یاد می شود، آغاز شد.

صاحب‌خبر -

سومین جلسه محاکمه علیرضا زیبا حالت منفرد از دقایقی پیش در دادگاه انقلاب آغاز شد.بر اساس گفته دادستان سابق تهران، علیرصا زیبا حالت منفرد جعبه سیاه پرونده بابک زنجانی است.

دی ماه سال ۹۵ بود که اداره کل امور بین‌الملل قوه‌قضاییه از دستگیری و استرداد یکی از عوامل اصلی فساد نفتی خبر داد و در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: یکی از متهمان اصلی پرونده فساد بزرگ نفتی بامداد امروز به کشور مسترد شد. متهم مذکور که به دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه ۲۸ تهران تحت تعقیب بین المللی قرار گرفته بود، توسط پلیس بین الملل ناجا با همکاری سایر نهادها به کشور مسترد شد. درخواست استرداد متهم ابتدا به کشور مالزی ارسال و در آنجا دستگیر شد لیکن استرداد وی ناکام ماند تا اینکه در کشور دیگری شناسایی و دستگیر شد.

علیرضا زیبا حالت منفرد کسی است که برای اولین بار نامش در یکی از جلسات دادگاه بابک زنجانی در لابه لای کیفرخواست صادره، به گوش رسید. پس از آن و در نوزدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی، متهم ردیف دوم پرونده نفتی اعلام کرد امور نفتی بابک زنجانی در اختیار فردی به نام «ع. ز. م» قرار داشته است که همه کارهای نفتی از جمله محموله، تخلیه کشتی‌ها و اجاره مخازن نفت را انجام می‌داده و با توجه به اختیارات وسیع او، کسی حق دخالت نداشته است. همچنین در بیستمین جلسه دادگاه، قاضی صلواتی از پشت پرده هزینه‌کرد ۵۰۱ میلیون دلار پول نقد دریافتی از شرکت «فال» سخن گفت که «ع. ز.م» ۵۰ میلیون دلار هزینه انبارداری گرفته است. در بیست‌وچهارمین جلسه دادگاه نیز متهم ردیف سوم پرونده فساد نفتی گفته بود که واسطه خرید بانک fiib در مالزی آقای «م» بوده است. همچنین در سند بانک «ارزش» در تاجیکستان که متعلق به بابک زنجانی بوده، از علیرضا زیباحالت‌منفرد به‌عنوان صاحب‌امضای مجاز در تمام مراحل قانونی و حقوقی به نیابت از بانک نام برده شده است.

۴۷۴۷

برچسب‌ها:

نظر شما