شناسهٔ خبر: 33000359 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

جاده بستان - چذابه پس از 40 روز بازگشايي شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - اهواز- ايرنا- مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان خوزستان از بازگشايي جاده بستان به چذابه خبر داد و گفت: اين محور پس از 40 روز که به دليل سيلاب مسدود شده بود بر روي خودروها بازگشايي شد.

غلامعباس بهرامي نيا روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: به دليل طغيان رودخانه کرخه و جاري شدن سيلاب در جاده بستان - چذابه، اين مسير دچار آسيب و خرابي زيادي شد و به دليل زير آب بودن جاده، از 20 فروردين تردد در اين مسير ممنوع اعلام شد.
وي ادامه داد: با توجه به اهميت صادرات از پايانه مرزي چذابه بعد از پنج روز عمليات عمراني با تلاش عوامل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان اين مسير از امروز دوشنبه بر روي خودروها بازگشايي شد.
مرز چذابه در حوزه شهرستان دشت آزادگان در غرب خوزستان در سال 1388 براي تردد زائران عتبات عاليات و صادرات کالا به عراق باز شد.
جاده چذابه در سيلاب اخير به دليل بالا آمدن سطح رودخانه کرخه و نيز افزايش آب تالاب هورالعظيم دچار آبگرفتگي شد که موجب شد تردد در اين جاده ممنوع شود.
همچنين پيش از اين سرپرست گمرک چذابه ، از بازرگانان ، فعالان اقتصادي و ترخيص کاران خواست تا اعلام از سرگيري فعاليت بازارچه مرزي چذابه،براي صادرات کالاهاي خود از مرز شلمچه يا بازارچه مرزي ساير استان ها استفاده کنند.
از ابتداي فروردين امسال نيز عزيمت کاروان هاي زيارتي عتبات عاليات نيز از پايانه مسافري چذابه به همين دليل متوقف و کاروان هاي زيارتي از مرز شلمچه راهي اماکن مقدس در عراق شدند.
پارسال حدود 550 ميليون دلار انواع کالاهاي غيرنفتي از پايانه تجاري چذابه صادر شد.
9931/6068
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما