شناسهٔ خبر: 32998970 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

برخورد کاتیوشا به نزدیکی سفارت آمریکا/ ترامپ توییت کرد

دقایقی پس از انتشار خبر برخورد یک گلوله کاتیوشا به نزدیکی سفارت آمریکا در عراق، دونالد ترامپ با انتشار توییتی از ایران خواست تا هرگز آمریکا را دوباره تهدید نکند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دیده بان ایران؛ یورو نیسوز نوشت: دقایقی پس از انتشار خبر برخورد یک گلوله کاتیوشا به نزدیکی سفارت آمریکا در عراق، دونالد ترامپ با انتشار توییتی از ایران خواست تا هرگز آمریکا را دوباره تهدید نکند.

ارتش عراق یکشنبه شب اعلام کرد که یک گلوله کاتیوشا به منطقه سبز حفاظت شده واقع در مرکز بغداد که محل استقرار ادارات دولتی و سفارت‌خانه‌های خارجی است، برخورد کرده است.

بر اساس اعلام ارتش عراق، این گلوله کاتیوشا به نزدیکی سفارت آمریکا اصابت کرده اما به کسی آسیبی وارد نکرده است.

دقایقی پس از انتشار این خبر، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با اتنشار توییتی نوشت:« اگر ایران بخواهد جنگ کند، رسما کارش تمام است. هرگز دوباره آمریکا را تهدید نکن!»

آمریکا از دو هفته پیش و در مواجهه با آنچه «تهدید ایران» عنوان کرده، حضور ناوها و بمب‌افکن‌های خود را در منطقه خلیج فارس تقویت کرده و از یک هفته پیش نیز وزارت خارجه ایالات متحده از کارکنان غیرضروری خود در عراق خواست که این کشور را ترک کنند.

با این وجود ترامپ ابراز امیدواری کرده بود که کشورش وارد جنگ با ایران نشود. در مقابل سردار حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز یکشنبه ضمن تاکید بر این که ایران به دنبال جنگ نیست، گفت که «دشمنان ایران اراده جنگ ندارند، از جنگ می ترسند.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما