شناسهٔ خبر: 32998813 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با خبرگزاری دانشجو مطرح شد

سالک: طرح «ارتقاء اخلاقی» در کمیسیون فرهنگی مجلس تنظیم شده/ حمایت قوه مقننه از نیروی انتظامی در برخورد با هنجارشکنان

عضو کمیسیون فرهنگی گفت: تداخل وظایف دستگاهی، عدم ضمانت اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و عدم باور مدیران در این زمینه موجب شده تا این موضوع را در قالب طرح ارتقاء اخلاقی تنظیم کنیم.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام احمد سالک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به موضوع امنیت اخلاقی در جامعه، اظهار داشت: باید به دنبال فرهنگ سازی برای ارتقاء ارزش های بانوان در کشور باشیم که یکی از این مسائل حفظ و صیانت از مقوله عفاف و حجاب است.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه مجلس و به ویژه کمیسیون فرهنگی فرمان این حرکت را در دست دارد باید درصدد ارتقاء این مسیر برآییم. 

سالک تصریح کرد: امنیت اخلاقی ضامن سعادت و رستگاری جامعه است و دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی باید با افرادی که در باندها و جریانات مختلف عضویت داشته و با خط گیری از بیگانگان، برای ایجاد تشنج با بدحجابی و کشف حجاب هدایت می شوند با قدرت برخورد کند.

عضو کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه مجلس از دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی که با مخلان امنیت جامعه برخورد می کند، حمایت می کند، گفت: آنچه که آقای اشتری، فرمانده نیروی انتظامی به عنوان نوک پیکان برخورد با ناهنجاری های اجتماعی اقدام می کند، مورد حمایت قوه مقننه است و امیدواریم دستگاه های دیگر به حمایت از وی به میدان بیایند.

سالک با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی نهادهای مسئول در زمینه حجاب و عفاف در جامعه، یادآور شد: دستگاه هایی چون  صداوسیما، مطبوعات و روزنامه ها باید در حوزه حجاب و عفاف فرهنگ سازی کنند. هرچند ما در این زمینه قانون داریم و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بحث حجاب و عفاف به 26 دستگاه ابلاغ شده و اگر در این دستگاه ها اصلاحاتی صورت گیرد، خود به خود بالغ بر 70 درصد جامعه ما اصلاح می شود. 

وی افزود: تداخل وظایف دستگاهی، عدم ضمانت اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و عدم باور مدیران در این زمینه موجب شده تا این موضوع را در قالب طرح ارتقاء اخلاقی تنظیم کنیم که امیدواریم هرچه زودتر نوبت صحن آن فرا رسد.

عضو کمیسیون فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: در این طرح مشکل تداخل وظایف را حل و ضمانت اجرایی آن را تنظیم کرده ایم، ان شالله بتوانیم قدمی در این زمینه برداریم.

نظر شما