شناسهٔ خبر: 32998716 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یورو آسیا خبر داد

پیوستن تروریست‌های آسیای میانه به طالبان در افغانستان

تهران- ایرنا- تارنمای یورو آسیا اعلام کرد که گروه‌های تروریستی کشورهای آسیای میانه برای انجام عملیات های طالبان موسوم به الفتح، به این گروه در افغانستان پیوسته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این تارنمای آسیایی در ادامه می‌افزاید، با ادامه روند مذاکرات میان آمریکا و طالبان، گروه‌های تروریستی از جمله کتیبه امام البخاری (KIB)، اتحادیه جهادی (IJU) و حزب ترکستان (TIP) که از تروریست‌های ازبکستان تشکیل می‌شود به گروه طالبان برای انجام عملیات های مشترک به نام الفتح پیوسته‌اند.
شبکه رسانه‌ای گروه کتیبه امام البخاری تحت تابعیت طالبان افغانستان به‌طور منظم اخبار مربوط به پیروزی این گروه در افغانستان را منتشر می‌کند.
از طرف دیگر گروه موسوم به اتحادیه جهادی اسلامی نیز در شبکه‌های اجتماعی خود ویدئوهای عملیات مشترک خود با طالبان در افغانستان را منتشر می‌کنند.
برای مثال در 14 آوریل (25 فروردین) سال جاری، شبکه تلگرام البخاری در گزارشی به حمله مشترک خود با نیروهای طالبان به دولت کابل و کشته شدن 36 نیروی دفاعی افغانستان پرداخت. گروه تروریستی البخاری همچنین ویدئوها و تصاویر این عملیات را در شبکه رسانه‌ای خود منتشر کردند.
«جبا حفیظ الله» رهبر شاخه افغان گروه تروریستی البخاری در پیامی صوتی به کلیه نیروهای خارجی از جمله آمریکا مستقر در افغانستان متذکر شد که در صورت استغفار و خروج از افغانستان گروه‌های اسلامی با عملیات خود شریعت اسلام در افغانستان را برقرار خواهند کرد.
گروه تروریستی اتحادیه جهادی که بیشتر نیروهای شبه نظامی ازبک آن را تشکیل می‌دهند در تلویزیون السولکلار به انتشار حضور نیروهای این گروه در کنار نیروهای امارات اسلامی برای عملیات علیه نیروهای امنیتی افغانستان می‌پردازد.
گروه تروریستی اتحادیه جهادی در پیامی ویدئویی مسئولیت عملیات حمله به کاروان نیروهای امنیتی افغان در استان بغلان که به‌تازگی انجام شده است را پذیرفته‌ است.
آساق**9473**1663**

نظر شما