شناسهٔ خبر: 32998369 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معترضان انگلیسی به دنبال به پرواز درآوردن مجدد بالون "ترامپ بچه"

71593

اگر مخالفان ترامپ در انگلیس بتوانند ۳۰ هزار پوند جمع‌آوری کنند، طی دیدار رییس جمهور آمریکا در ماه آینده میلادی از این کشور، بالون ترامپ که او را به شکل یک کودک نشان می‌دهد، در مقابل پارلمان انگلیس به پرواز درخواهد آمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به همراه همسرش قرار است سوم تا پنجم ژوئن به دعوت ملکه الیزابت از انگلیس دیدار کنند.

روابط آمریکا و انگلیس که برخی از آن با عنوان "رابطه ویژه" یاد می‌کنند یکی از اتحادهای پایدار طی یک قرن گذشته بوده است اما برخی از مردم انگلیس ترامپ را خام، دمدمی مزاج و مخالف ارزش‌های خود در زمینه‌هایی از جمله گرمایش زمین و رفتار او با زنان می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این بالون یک بار دیگر در سال ۲۰۱۸ در زمان دیدار ترامپ از انگلیس به پرواز درآمد و این رییس جمهور آن را تلاشی برای ایجاد احساس عدم استقبال از خود تلقی کرد. فردی که این بالون را به پرواز درآورد، اظهار کرد، در صورتی که کمپین برگزاری تظاهرات علیه ترامپ بتواند ۳۰ هزار پوند در حمایت از گروه‌های مدافع حقوق زنان و اقدامات محیط زیستی جمع‌آوری کند، این بالون را دوباره به پرواز درخواهد آورد.

مت بونر، طراح این بالون که خود را "پرستار ترامپ بچه" معرفی می‌کند، به خبرگزاری رویترز گفت: وقتی ترامپ به این سواحل برسد، این بالون به هوا خواهد رفت. هدف این اقدام تمسخر دونالد ترامپ است تا همانطور که او با دیگران رفتار می‌کند، با او رفتار کنیم و طعم تلخ آن را به او بچشانیم.

بونر افزود: چیزی که این بار دنبالش هستیم، این است که از قدرت و تاثیر بالون ترامپ بچه برای کمک به حمایت از کسانی استفاده کنیم که برای مبارزه با سیاست‌های ترامپ و به طور کلی "ترامپیسم" در صحنه هستند.

صادق خان، شهردار لندن در دیدار گذشته ترامپ از انگلیس اجازه به پرواز درآمدن این بالون شش متری را در مقابل کاخ وست‌مینستر در مرکز لندن صادر کرد. این اقدام خشم هواداران رییس جمهور آمریکا را به دنبال داشت که این کار را توهین به رهبر نزدیک‌ترین متحد انگلیس دانستند.

یک سخنگوی شهردار لندن اظهار کرده است، درخواست برای به پرواز درآوردن مجدد این بالون در حوزه شهرداری لندن طبق ضوابطی که بار قبل در نظر گرفته شدند، توسط مقامات شهرداری، پلیس و سازمان حمل و نقل هوایی بررسی خواهد شد.

طراح این بالون ادامه داد: دیدار ترامپ از انگلیس به فردی بحث‌براگیز که شکاف‌های موجود در جامعه ما را ادامه‌دار می‌کند، مشروعیت می‌بخشد.

ترامپ طی دیدار پیش‌روی خود از انگلیس با ترزا می، نخست وزیر این کشور دیدار و در مراسمی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد پیاده‌سازی نیروها در نورماندی فرانسه در جنگ جهای دوم، شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام

نظر شما