شناسهٔ خبر: 32998297 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بوم گردی‌ فرصتی برای پویایی بخش گردشگری‌ است

فرماندار تربت جام گفت: با رونق بوم گردی‌ها می‌توانیم جاذبه‌های گردشگری این شهرستان را پویا کنیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  مشهد ، مرتضی حمیدی فرماندار تربت جام در جلسه کارگروه اشتغال، سرمایه گذاری و اقتصاد مقاومتی که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: در حوزه اکو توریسم" طبیعت گردی" می توان از ظرفیت بوم گردی‌ها که فرصتی نوین برای فعال کردن بخش گردشگری هستند، استفاده کرد، چراکه با رونق بوم گردی‌ها می‌توانیم جاذبه‌های گردشگری شهرستان را پویا نماییم. 
 
وی با بیان اینکه اکوتوریسم حوزه‌ ی گسترده‌ای با پتانسیل‌های فراوان دارد، ادامه داد: کشور ایران دارای تنوع آب و هوایی کم نظیر است، اما متاسفانه آن طور که شایسته بوده بر روی موضوع گردشگری کار نکرده ایم و از پتانسیل‌های این حوزه غفلت شده است.

فرماندار تربت جام با اشاره به اهمیت اکوتوریسم در ایجاد اشتغال، گفت: بوم گردی‌ با ایجاد رونق اقتصادی در روستاها، از مهاجرت روستاییان به حاشیه شهر‌ها هم جلوگیری کرده و حتی می تواند باعث ایجاد مهاجرت معکوس شود که روستا‌های بخش مرکزی تربت جام در این زمینه قابلیت‌های فراوانی دارد.
 
حمیدی افزود: خوشبختانه رویکرد استاندار جدید خراسان رضوی تمرکز بر حوزه اقتصادی است و طرح‌ها و ایده‌های خوبی در این زمینه اجرا کرده اند که مسئله معین‌های اقتصاد مقاومتی یکی از این ابتکارات است.

وی ادامه داد: یکی از حوزه‌هایی که معین‌های اقتصاد مقاومتی می توانند فعالیت کنند، همین بوم گردی‌ها است که در راستای وظایف معین‌ها برای ایجاد رونق در روستا‌ها نیز می‌باشد.

فرماندار تربت جام گفت: اعضای این کارگروه موظف اند با معین‌های اقتصادی شهرستان همکاری کامل را داشته باشند و از بروکراسی‌های دست و پا گیر اداری در این زمینه پرهیز نمایند.

حمیدی خطاب به بخشداران افزود: اولویت اول بخشداران مسئله‌ی اقتصاد مقاومتی است و باید جلسات بخش‌ها در این زمینه بطور منظم برگزار و نتایج اطلاع داده شود.
 
انتهای پیام//س. ج
 

اولویت اول بخشداران مسئله‌ی اقتصاد مقاومتی است

نظر شما