شناسهٔ خبر: 32997038 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

لایو خبر - 30 اردیبهشت 98

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روحانی: همانگونه که در جنگ 8 ساله، اختیارات ویژه‌ای را از امام گرفته و جنگ را اداره کردیم، امروز هم به چنین اختیاراتی نیاز داریم
۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۲۳:۰۸

روحانی با تأکید بر اینکه امروز برای مدیریت بهتر شرایط نیازمند تمرکز قدرت و تصمیم گیری هستیم، اظهار داشت: در دوران جنگ تحمیلی نیز در مقطعی که با مشکل مواجه شدیم، شورای عالی پشتیبانی جنگ ایجاد شد و همه اختیارات در دست این شورا بود و حتی مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه نیز در تصمیم‌گیری آن شورا دخالتی نداشتند و امروز هم در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم

ترامپ: آمریکا داشت تلاش می کرد راهی برای مذاکره با ایران پیدا کند / تهران هر وقت آماده باشد به ما زنگ می‌زند
۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۲۲:۵۳

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا دوشنبه مدعی شد ایران هر وقت آماده باشد با او تماس خواهد گرفت. 

وی نوشت: رسانه‌های دروغین دوباره یک مطلب غیر واقعی منتشر کردند، بدون اینکه بدانند آمریکا داشت تلاش می‌کرد راهی برای مذاکره با ایران پیدا کند. این گزارشگری دروغ است

جهانگیری: ترامپ اوج ناآشنایی خود با تاریخ ایران را نشان داد/ آمریکایی‌ها یک دوره تاریخ ایران را مرور کند
۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۱۹:۵۵

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به توییت تهدیدآمیز اخیر ترامپ نسبت به ایران، گفت: ترامپ متاسفانه اوج ناآشنایی خود با تاریخ ایران را نشان داد و به گمانم کسی باید برود و به مقامات آمریکایی بگوید یک دوره تاریخ ایران را مرور کند تا بداند این کشور جایگاهش در طول تاریخ دنیا چه بوده است.اگر قرار باشد ما هر روز به حرف آمریکایی ها گوش کنیم و ببینیم آنها چه می کنند، دیگر نمی شود گامی برای توسعه کشور پرداخت پس همه مسئولان خودشان را از این فضا دور کنند و کارشان را انجام دهند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی: تولید اورانیوم خود را ٤ برابر کردیم
۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۱۹:۴۰

 کمالوندی با اشاره به چهاربرابر شدن نرخ تولید گفت: ما به زودی از سقف ٣٠٠ کیلو عبور خواهیم کرد و امیدواریم کشورهای اروپایی هرچه سریع‌تر به تعهدات خود بازگردند؛ هرچند ما با چین و روسیه مشکلی نداریم. ما امروز بدون اضافه کردن چرخه ظرفیت و نرخ، تولید اورانیوم خود را ٤ برابر کردیم و اگر بخواهیم از این میزان بالاتر برویم از سانتریفیوژهای با نسل جدیدتر استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ظرفیت ما نشان می‌دهد که رسیدن به ١٩٠ هزار سو که مدنظر رهبری است بسیار سهل و آسان است.

محمد صدر: پالرمو و CFT از دستور كار مجمع خارج شد؛ دلیلش را از محسن رضایی و آملی لاریجانی بپرسید
۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۱۷:۴۹

لایو خبر - 30 اردیبهشت 98

محمدصدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با همشهری گفت: لایحه CFT و پالرمو هر دو از دستور کار مجمع خارج شده اند.دلیل این امر را از دبیرخانه و رئیس مجمع باید بپرسید.

به گزارش «انتخاب»؛ لازم به ذکر است که دو لایحه CFT و پالرمو در ماه های اخیر به دشت جنجالی شده و مکررا، بررسی و تصمیم گیری در مورد آن، از سوی مجمع به تعویق افتاده است. لوایحی که به منظور عدم قرار گیری ایران در لیست سیاه FATF می بایست تصویب شود.

بازار خودرو در تب کاهش قیمت‌ها/ آخرین وضعیت قیمت خودرو در بازار امروز ۳۰ اردیبهشت ۹۸ +جدول
۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۱۶:۵۸

لایو خبر - 30 اردیبهشت 98

در حال حاضر قیمت پژوپارس با قیمت ۹۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، استپ‌وی با قیمت ۲۱۵ هزار تومان، پراید ۱۱۱ با قیمت ۵۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با قیمت ۱۲۵ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ با قیمت ۸۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و H۳۰ با قیمت ۱۶۲ میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

ظریف: اسکندر و چنگیز نتوانستند ایران را نابود کنند؛ ترامپ هم نمی‌تواند/ هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید
۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۱۵:۲۵

لایو خبر - 30 اردیبهشت 98

وزیر امور خارجه ایران در واکنش به تهدید توییتری اخیر رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران خطاب به او گفت: هرگز یک ایرانی را تهدید نکن.

وزیر خارجه ایران نوشت: «دونالد ترامپ با تحریک تیم ب، امیدوار به دستیابی به چیزی است که اسکندر (مقدونی)، چنگیز (خان) و دیگر غاصبان نتوانستند به آن دست یابند. ایرانی‌ها برای هزاران سال پابرجا باقی مانده است اما غاصبان همه کنار رفتند».

ظریف افزود: «تروریسم اقتصادی و طعنه‌زدن درباره نسل‌کشی باعث "پایان دادن به ایران" نخواهد شد. هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید. احترام بگذارید، این روش (احترام گذاشتن) جواب می‌دهد».

هفته آینده؛ نشست "برجامی" مجلس با سفرای کشورهای اروپایی
۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۱۴:۴۰

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از برگزاری دومین نشست این کمیسیون با سفرای کشورهای اروپایی طی هفته آینده خبر داد و گفت: قرار است در این نشست سفرای کشورهای اروپایی نظیر آلمان، فرانسه، انگلیس و روسیه نیز علاوه دیگر سفرای دیگر کشورها حضور دارند.

وی افزود: قرار است در این نشست که رئیس و تمامی اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز حضور دارند، درباره موضوعات مرتبط با برجام، منطقه و تصمیم اخیر ایران درباره ضرب‌الاجل 60 روزه به اروپایی‌ها برای کاهش تعهداتش در برجام بحث و تبادل نظر شود.

قیمت طلا، سکه و ارز در بازار امروز ۹۸/۰۲/۳۰
۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۱۳:۲۹

لایو خبر - 30 اردیبهشت 98

امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با کاهش نسبت به آخرین قیمت‌های روزکاری قبل در قیمت ۴ میلیون و ۶۱۷ هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان معامله می‌شود. قیمت طلای ۱۸ عیار هم ۴۱۶ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است. ضمن آنکه هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با قیمت ۱۲۷۵.۵ دلار معامله می‌شود. صرافی‌های بانک‌ها هم‌اکنون قیمت دلار را برای فروش به مردم، با کاهش ۳۷۰ تومانی نسبت به صبح امروز، ۱۳ هزار و ۹۸۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۳ هزار و ۹۳۰ تومان خریداری می‌کنند.

مخالفت مجلس با تعویق ۲ ماهه کنکور سراسری
۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۱۲:۵۸

لایو خبر - 30 اردیبهشت 98

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز، با اکثریت آراء، به دو فوریت طرح تعویق کنکور سراسری به مدت ۲ ماه رأی مثبت ندادند. نمایندگان با ۸۱ رأی موافق، ۱۱۵ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع با تعویق دو ماهه کنکور سراسری مخالفت کردند.

دلار در مرز ورود به کانال ١٣ هزار تومان قرار گرفت / کاهش ۵۰۰ تومانی قیمت در ۲۴ ساعت
۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۱۲:۱۳

دلار که روز گذشته ۱۴۶۵۰ تومان معامله می‌شد، در معاملات صبح امروز بازار ارز تا ۱۴۱۵۰ تومان نیز کاهش یافت و در آستانه بازگشت به کانال ۱۳ هزار تومانی قرار گرفت.

قیمت دلار که تحت تاثیر مسائل سیاسی به کانال ۱۵ هزار تومان نیز وارد شده بود، از هفته گذشته به صورت تدریجی کاهش یافت، اما بیشترین کاهش تاکنون مربوط به روز جاری بوده که ۵۰۰ تومان از قیمت دلار کم شد.

مقام آگاه در بانک مرکزی: قوه قضائیه باید درباره انتشار فهرست ارزبگیرانی که ارز صادراتی را به کشور بازنگردانده‌اند، تصمیم بگیرد
۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۱۱:۲۳

یک مقام آگاه در بانک مرکزی در گفت و گو با «انتخاب» در واکنش به درخواست برخی مسئولان بخش خصوصی برای انتشار لیست صادرکنندگانی که ارز صادراتی را به کشور بازنگردانده‌اند، گفت: بانک مرکزی فهرست این دسته از ارزبگیران را که ارز صادراتی را به کشور بازنگردانده‌اند، به قوه قضائیه ارسال کرده است. این قوه قضائیه است که باید تشخیص دهد این اسامی منتشر شوند یا خیر.

او ادامه داد: ممکن است برخی از این صادرکنندگان دلایل موجهی داشته باشند. در هر صورت اعلام اسامی بدون بررسی وتشخیص مقام قضایی امکانپذیر نیست.

نماینده دادستان خطاب به هادی رضوی: شما متهم خرد نیستید
۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۱۱:۱۰

نماینده دادستان در دومین جلسه رسیدگی به اتهامات «محمدهادی رضوی» گفت: درست است که پرونده بانک خرده‌ای از اتهامات شماست، اما آقای رضوی شما متهم خرد نیستید.

او ادامه داد: پرونده ای که آورده‌ام و طبق گزارش بانک مرکزی آقای رضوی ۱۰۷ میلیارد تومان از بانک سرمایه تسهیلات دریافت کرده است، پس از آن نیز ۱۰۴ میلیار تومان از بانک های دی، اقتصاد نوین و تجارت دریافت کردند. قهرمانی خطاب به رضوی گفت: شاید ۸۰ میلیار تومان برای شما چیزی نباشد اما درد بسیاری از مردم را درمان می کند، شما متهم کلان هستید.

بسته جدید بانک مرکزی برای برگشت ارز صادرات
۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۱۱:۰۹

بسته سیاستی نحوه برگشت ارز حاصل از صادرات در سال ۹۸ و نحوه رفع تعهد ارز صادراتی سال ۱۳۹۷ صادرکنندگان تصویب شد.

به موجب این مصوبه، نحوه برگشت ارز پتروشیمی‌ها به چرخه اقتصادی در سال ۱۳۹۸، حداقل ۶۰ درصد سامانه نیما، حداکثر ۱۰ درصد اسکناس و مابقی واردات در مقابل صادرات خود تعیین شد، سایر صادرکنندگان بایستی حداقل ۵۰ درصد ارز خود را در سامانه نیما عرضه کنند و حداکثر تا ۲۰ درصد به صورت اسکناس و مابقی واردات در مقابل صادرات خود یا سایر اشخاص نسبت به برگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی اقدام نمایند.

«القدس»: معامله قرن تا اطلاع ثانوی به تاخیر افتاد
۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۱۰:۰۶

روزنامه "القدس" فلسطین نوشت که دولت آمریکا تصمیمی مبنی بر به تاخیر انداختن اعلام طرح موسوم به "معامله قرن" تا اطلاع ثانوی گرفته است. این روزنامه رسمی به نقل از جارد کوشنر، مشاور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نوشت: کاخ سفید تا ساعاتی دیگر بیانیه‌ای در این خصوص منتشر خواهد کرد.

این روزنامه اعلام کرد که کوشنر در گفتگویی اختصاصی با این روزنامه گفته است: آمریکا کارگاه اقتصادی‌ بین‌المللی در ۲۵ ژوئن در بحرین به منظور تشویق به سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطین برگزار خواهد کرد که این بخش اول از طرح صلح خاورمیانه خواهد بود.

واکنش وزارت خارجه آمریکا به حمله راکتی به منطقه سبز بغداد
۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۰۹:۲۹

وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این رویداد در بیانیه‌ای اعلام کرد که هنوز مشخص نیست که ایران پشت حمله راکتی به نزدیکی سفارت آمریکا باشد. با این حال، این مقام وزارت خارجه هشدار داد: اگر هرگونه حمله ای نظیر این حمله، توسط نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی رخ دهد، ما ایران را مقصر خواهیم دانست و مطابق با آن به ایران واکنش نشان خواهیم داد.

در این بیانیه همچنین آمده است: اگر چه کسی در حمله راکتی آسیب ندید اما آمریکا این حادثه را جدی تلقی می‌کند و همانطور که طی در دو هفته گذشته تاکید کرده ایم، آمریکا تهدیدات و حمله به پرسنل و اماکن خود را تحمل نخواهد کرد و به طور قاطع به آنها پاسخ خواهد داد.

ترامپ: من کسی نیستم که بخواهد به سوی جنگ با ایران برود
۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۰۹:۲۶

رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر توافق هسته ای را توافقی بد دانست و با بیان اینکه ایران نباید به سلاح اتمی دست یابد گفت: من کسی نیستم که بخواهد به سوی جنگ با ایران برود.

وی با بیان اینکه ما به کشور دیگری که سلاح اتمی داشته باشد، نیاز نداریم، افزود: به خصوص اگر این کشور، ویژه باشد. توافق هسته ای یک توافق وحشتناک بود.

آمریکا: از خاک عراق برای تعدی به همسایگان استفاده نمی کنیم
۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۰۹:۲۳

سفارت آمریکا در بغداد اعلام کرد که این کشور به این نکته پایبند خواهد بود که از خاک عراق برای حمله به کشورهای همسایه استفاده نکند.

لینک کوتاه کپی لینک

روحانی با تأکید بر اینکه امروز برای مدیریت بهتر شرایط نیازمند تمرکز قدرت و تصمیم گیری هستیم، اظهار داشت: در دوران جنگ تحمیلی نیز در مقطعی که با مشکل مواجه شدیم، شورای عالی پشتیبانی جنگ ایجاد شد و همه اختیارات در دست این شورا بود و حتی مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه نیز در تصمیم‌گیری آن شورا دخالتی نداشتند و امروز هم در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا دوشنبه مدعی شد ایران هر وقت آماده باشد با او تماس خواهد گرفت. 

وی نوشت: رسانه‌های دروغین دوباره یک مطلب غیر واقعی منتشر کردند، بدون اینکه بدانند آمریکا داشت تلاش می‌کرد راهی برای مذاکره با ایران پیدا کند. این گزارشگری دروغ است

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به توییت تهدیدآمیز اخیر ترامپ نسبت به ایران، گفت: ترامپ متاسفانه اوج ناآشنایی خود با تاریخ ایران را نشان داد و به گمانم کسی باید برود و به مقامات آمریکایی بگوید یک دوره تاریخ ایران را مرور کند تا بداند این کشور جایگاهش در طول تاریخ دنیا چه بوده است.اگر قرار باشد ما هر روز به حرف آمریکایی ها گوش کنیم و ببینیم آنها چه می کنند، دیگر نمی شود گامی برای توسعه کشور پرداخت پس همه مسئولان خودشان را از این فضا دور کنند و کارشان را انجام دهند.

 کمالوندی با اشاره به چهاربرابر شدن نرخ تولید گفت: ما به زودی از سقف ٣٠٠ کیلو عبور خواهیم کرد و امیدواریم کشورهای اروپایی هرچه سریع‌تر به تعهدات خود بازگردند؛ هرچند ما با چین و روسیه مشکلی نداریم. ما امروز بدون اضافه کردن چرخه ظرفیت و نرخ، تولید اورانیوم خود را ٤ برابر کردیم و اگر بخواهیم از این میزان بالاتر برویم از سانتریفیوژهای با نسل جدیدتر استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ظرفیت ما نشان می‌دهد که رسیدن به ١٩٠ هزار سو که مدنظر رهبری است بسیار سهل و آسان است.

لایو خبر - 30 اردیبهشت 98

محمدصدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با همشهری گفت: لایحه CFT و پالرمو هر دو از دستور کار مجمع خارج شده اند.دلیل این امر را از دبیرخانه و رئیس مجمع باید بپرسید.

به گزارش «انتخاب»؛ لازم به ذکر است که دو لایحه CFT و پالرمو در ماه های اخیر به دشت جنجالی شده و مکررا، بررسی و تصمیم گیری در مورد آن، از سوی مجمع به تعویق افتاده است. لوایحی که به منظور عدم قرار گیری ایران در لیست سیاه FATF می بایست تصویب شود.

لایو خبر - 30 اردیبهشت 98

در حال حاضر قیمت پژوپارس با قیمت ۹۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، استپ‌وی با قیمت ۲۱۵ هزار تومان، پراید ۱۱۱ با قیمت ۵۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با قیمت ۱۲۵ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ با قیمت ۸۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و H۳۰ با قیمت ۱۶۲ میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

لایو خبر - 30 اردیبهشت 98

وزیر امور خارجه ایران در واکنش به تهدید توییتری اخیر رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران خطاب به او گفت: هرگز یک ایرانی را تهدید نکن.

وزیر خارجه ایران نوشت: «دونالد ترامپ با تحریک تیم ب، امیدوار به دستیابی به چیزی است که اسکندر (مقدونی)، چنگیز (خان) و دیگر غاصبان نتوانستند به آن دست یابند. ایرانی‌ها برای هزاران سال پابرجا باقی مانده است اما غاصبان همه کنار رفتند».

ظریف افزود: «تروریسم اقتصادی و طعنه‌زدن درباره نسل‌کشی باعث "پایان دادن به ایران" نخواهد شد. هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید. احترام بگذارید، این روش (احترام گذاشتن) جواب می‌دهد».

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از برگزاری دومین نشست این کمیسیون با سفرای کشورهای اروپایی طی هفته آینده خبر داد و گفت: قرار است در این نشست سفرای کشورهای اروپایی نظیر آلمان، فرانسه، انگلیس و روسیه نیز علاوه دیگر سفرای دیگر کشورها حضور دارند.

وی افزود: قرار است در این نشست که رئیس و تمامی اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز حضور دارند، درباره موضوعات مرتبط با برجام، منطقه و تصمیم اخیر ایران درباره ضرب‌الاجل 60 روزه به اروپایی‌ها برای کاهش تعهداتش در برجام بحث و تبادل نظر شود.

لایو خبر - 30 اردیبهشت 98

امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با کاهش نسبت به آخرین قیمت‌های روزکاری قبل در قیمت ۴ میلیون و ۶۱۷ هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان معامله می‌شود. قیمت طلای ۱۸ عیار هم ۴۱۶ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است. ضمن آنکه هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با قیمت ۱۲۷۵.۵ دلار معامله می‌شود. صرافی‌های بانک‌ها هم‌اکنون قیمت دلار را برای فروش به مردم، با کاهش ۳۷۰ تومانی نسبت به صبح امروز، ۱۳ هزار و ۹۸۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۳ هزار و ۹۳۰ تومان خریداری می‌کنند.

لایو خبر - 30 اردیبهشت 98

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز، با اکثریت آراء، به دو فوریت طرح تعویق کنکور سراسری به مدت ۲ ماه رأی مثبت ندادند. نمایندگان با ۸۱ رأی موافق، ۱۱۵ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع با تعویق دو ماهه کنکور سراسری مخالفت کردند.

دلار که روز گذشته ۱۴۶۵۰ تومان معامله می‌شد، در معاملات صبح امروز بازار ارز تا ۱۴۱۵۰ تومان نیز کاهش یافت و در آستانه بازگشت به کانال ۱۳ هزار تومانی قرار گرفت.

قیمت دلار که تحت تاثیر مسائل سیاسی به کانال ۱۵ هزار تومان نیز وارد شده بود، از هفته گذشته به صورت تدریجی کاهش یافت، اما بیشترین کاهش تاکنون مربوط به روز جاری بوده که ۵۰۰ تومان از قیمت دلار کم شد.

یک مقام آگاه در بانک مرکزی در گفت و گو با «انتخاب» در واکنش به درخواست برخی مسئولان بخش خصوصی برای انتشار لیست صادرکنندگانی که ارز صادراتی را به کشور بازنگردانده‌اند، گفت: بانک مرکزی فهرست این دسته از ارزبگیران را که ارز صادراتی را به کشور بازنگردانده‌اند، به قوه قضائیه ارسال کرده است. این قوه قضائیه است که باید تشخیص دهد این اسامی منتشر شوند یا خیر.

او ادامه داد: ممکن است برخی از این صادرکنندگان دلایل موجهی داشته باشند. در هر صورت اعلام اسامی بدون بررسی وتشخیص مقام قضایی امکانپذیر نیست.

نماینده دادستان در دومین جلسه رسیدگی به اتهامات «محمدهادی رضوی» گفت: درست است که پرونده بانک خرده‌ای از اتهامات شماست، اما آقای رضوی شما متهم خرد نیستید.

او ادامه داد: پرونده ای که آورده‌ام و طبق گزارش بانک مرکزی آقای رضوی ۱۰۷ میلیارد تومان از بانک سرمایه تسهیلات دریافت کرده است، پس از آن نیز ۱۰۴ میلیار تومان از بانک های دی، اقتصاد نوین و تجارت دریافت کردند. قهرمانی خطاب به رضوی گفت: شاید ۸۰ میلیار تومان برای شما چیزی نباشد اما درد بسیاری از مردم را درمان می کند، شما متهم کلان هستید.

بسته سیاستی نحوه برگشت ارز حاصل از صادرات در سال ۹۸ و نحوه رفع تعهد ارز صادراتی سال ۱۳۹۷ صادرکنندگان تصویب شد.

به موجب این مصوبه، نحوه برگشت ارز پتروشیمی‌ها به چرخه اقتصادی در سال ۱۳۹۸، حداقل ۶۰ درصد سامانه نیما، حداکثر ۱۰ درصد اسکناس و مابقی واردات در مقابل صادرات خود تعیین شد، سایر صادرکنندگان بایستی حداقل ۵۰ درصد ارز خود را در سامانه نیما عرضه کنند و حداکثر تا ۲۰ درصد به صورت اسکناس و مابقی واردات در مقابل صادرات خود یا سایر اشخاص نسبت به برگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی اقدام نمایند.

روزنامه "القدس" فلسطین نوشت که دولت آمریکا تصمیمی مبنی بر به تاخیر انداختن اعلام طرح موسوم به "معامله قرن" تا اطلاع ثانوی گرفته است. این روزنامه رسمی به نقل از جارد کوشنر، مشاور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نوشت: کاخ سفید تا ساعاتی دیگر بیانیه‌ای در این خصوص منتشر خواهد کرد.

این روزنامه اعلام کرد که کوشنر در گفتگویی اختصاصی با این روزنامه گفته است: آمریکا کارگاه اقتصادی‌ بین‌المللی در ۲۵ ژوئن در بحرین به منظور تشویق به سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطین برگزار خواهد کرد که این بخش اول از طرح صلح خاورمیانه خواهد بود.

وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این رویداد در بیانیه‌ای اعلام کرد که هنوز مشخص نیست که ایران پشت حمله راکتی به نزدیکی سفارت آمریکا باشد. با این حال، این مقام وزارت خارجه هشدار داد: اگر هرگونه حمله ای نظیر این حمله، توسط نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی رخ دهد، ما ایران را مقصر خواهیم دانست و مطابق با آن به ایران واکنش نشان خواهیم داد.

در این بیانیه همچنین آمده است: اگر چه کسی در حمله راکتی آسیب ندید اما آمریکا این حادثه را جدی تلقی می‌کند و همانطور که طی در دو هفته گذشته تاکید کرده ایم، آمریکا تهدیدات و حمله به پرسنل و اماکن خود را تحمل نخواهد کرد و به طور قاطع به آنها پاسخ خواهد داد.

رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر توافق هسته ای را توافقی بد دانست و با بیان اینکه ایران نباید به سلاح اتمی دست یابد گفت: من کسی نیستم که بخواهد به سوی جنگ با ایران برود.

وی با بیان اینکه ما به کشور دیگری که سلاح اتمی داشته باشد، نیاز نداریم، افزود: به خصوص اگر این کشور، ویژه باشد. توافق هسته ای یک توافق وحشتناک بود.

سفارت آمریکا در بغداد اعلام کرد که این کشور به این نکته پایبند خواهد بود که از خاک عراق برای حمله به کشورهای همسایه استفاده نکند.

نظر شما