شناسهٔ خبر: 32995693 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام خبر داد:

اجرای طرح بسیج ملی فشار خون در ۳۰۰ مرکز درمانی ایلام

ایلام - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام از اجرای طرح بسیج ملی فشار خون در ۳۰۰ مرکز بهداشتی و درمانی در مناطق مختلف ایلام خبر داد.

صاحب‌خبر -

راضی ناصری فر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از بیماری‌هایی که به صورت خاموش ممکن است سلامتی افراد را با خطر روبرو کند، بیماری فشار خون است، آگاهی داشتن نسبت به این بیماری می‌تواند در پیشگیری از آن مؤثر واقع شود.

وی افزود: در جهان بیماری فشار خون بالا با عنوان قاتل خاموش شناخته می‌شود زیرا در مراحل اولیه نشانه‌ای دیده نمی‌شود و حدود نیمی از افراد مبتلا از بیماری خود آگاهی نداشته و درمانی انجام نمی‌دهند.

ناصری فر تصریح کرد: بیماری فشار خون بالا از جمله بیماری‌هایی است که با رعایت نکاتی ساده می‌توان از ابتلاء به آن پیشگیری کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت غربالگری جمعیت بیماران مبتلا به فشارخون بالا طرح بسیج ملی فشار خون همزمان با سراسر کشور در ۳۰۰ مرکز بهداشتی و درمانی استان نیز انجام می‌گیرد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام عنوان کرد: در این برنامه حدود ۲۸۰ هزار نفر افرادی که بالای ۳۰ سال سن هستند تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: ضمن اینکه تمامی زنان باردار و افرادی که دارای مشکلات کلیوی هستند در این برنامه تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

وی افزود: امیدواریم که بتوانیم این پوشش را ۱۰۰ درصد انجام دهیم چراکه ارتقا سطح آگاهی‌های جامعه و شناسایی بیماران مبتلا به فشارخون می‌تواند در کاهش و کنترل بسیاری از بیماری‌ها در جامعه مؤثر باشد.

نظر شما