شناسهٔ خبر: 32995422 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیشنهاد آمریکا به کمیسیون انتخابات: انتخابات ریاست جمهوری به تنهایی برگزار شود

وزارت امور خارجه آمریکا به کمیسیون انتخابات افغانستان پیشنهاد داده است تا برگزاری انتخابات شوراهای ولایتی و پارلمانی ولایت غزنی را به تعویق انداخته و تنها روی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تمرکز کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه آمریکا به کمیسیون انتخابات افغانستان پیشنهاد داده است تا برگزاری انتخابات شوراهای ولایتی و پارلمانی ولایت غزنی را به تعویق انداخته و تنها روی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تمرکز کند.

حوا علم نورستانی، رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان گفت: آلیس ولز، معاون وزارت خارجه آمریکا در دیدار با اعضای کمیسیون انتخابات پیشنهاد کرده بود که تنها روی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تمرکز کنند.

نورستانی افزود: «تاکید او (آلیس ولز) بر این بود که به دلیل کمبود وقت، خوب خواهد بود که تنها انتخابات ریاست جمهوری را برگزار کنیم، چون راه اندازی دو انتخابات دیگر مشکل‌آفرین خواهد بود.»

وی اضافه کرد: «ولی استدلال ما این بود که برای تضمین سراسری بودن، شفافیت و قانونی بودن انتخابات ریاست جمهوری نیاز است که انتخابات شوراهای ولایتی هم برگزار شود.»

رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان بیان داشت: هم اکنون میعاد کاری اعضای انتخابی مجلس سنای افغانستان به سر رسیده و برای مشروعیت بخشی به سنا نیاز است تا انتخابات شوراهای ولایتی برگزار شود.

وی همچنین به اهمیت برگزاری انتخابات پارلمانی در ولیت غزنی تاکید کرد.

گفتنی است که انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای ولایتی و انتخابات پارلمانی ولایت غزنی قرار است در تاریخ ششم ماه میزان/ مهر سال جاری برگزار شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما