شناسهٔ خبر: 32995189 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبرها را از دست ندهید / ترامپ: اگر ایران می خواهد بجنگد، آن زمان، پایان رسمی ایران خواهد بود / منتظر کاهش چشمگیر قیمت خودرو باشید / نکونام در راه تراکتور؟ / هدایتی اعدام نمی‌شود

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

واردات خودروهای هیبریدی آزاد شد --- با مصوبه نمایندگان در صحن علنی مجلس واردات خودروهای سواری هیبریدی و برقی به مدت پنج سال بدون هیچ‌گونه پرداخت حقوق ورودی به کشور آزاد شد که این مصوبه مجلس باعث کاهش چشمگیر قیمت خودروهای بنزینی در بازار خواهد شد.

«در صورت وقوع جنگ، تر و خشک با هم می‌سوزد» --- سفیر ایران در کویت گفت که ایران برای آرام کردن و ثبات اوضاع تلاش می‌کند چرا که وقوع هر جنگی باعث می‌شود که خشک و تر با هم بسوزد و لذا این به نفع هیچ کس نیست و همه طرف‌ها برای برقراری ثبات و امنیت ملت‌های خود تلاش می‌کنند.

دعوت پادشاه سعودی از سران عرب برای بررسی حمله به نفتکش‌ها --- پادشاه عربستان با ابراز نگرانی از بحران در خلیج فارس، از سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و عضو اتحادیه عرب دعوت کرده است پنجشنبه آینده برای بررسی بحران در منطقه در اجلاسی در مکه شرکت کنند.

اردوغان از تولید مشترک سامانه دفاعی اس-۵۰۰ با روسیه خبر داد --- رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفته است که این کشور مشترکا با روسیه سامانه موشک های ضد هوایی اس-۵۰۰ تولید خواهد کرد. اردوغان گفته که قرارداد خرید سامانه دفاعی اس-۴۰۰ از روسیه برغم مخالفت های آمریکا، انجام شده است
تاج: قبل از ویلموتس با رنار و لوپتگی مذاکره کردیم

تاج: با خولن لوپتگی (اسپانیا) مذاکراتی داشتیم --- تاج گفت: با لوپتگی و اروه رنار (مراکش)هم صحبت شد. او تا پایان جام ملت‌های آفریقا قرارداد داشت. ویلموتس ویژگی‌های منحصر به فردتری نسبت به تیم ملی ایران داشت

نکونام در راه تراکتور؟  --- به نوشته تسنیم، جواد نکونام گزینه اول هدایت تراکتورسازی است. نکونام در نظر دارد از دو دستیار اسپانیایی استفاده کند. احتمال دارد که قرارداد او در روزهای پایانی هفته امضا شود. نکونام پیش‌تر سرمربی نساجی بود و گفته می‌شد به عنوان دستیار به تیم ملی ایران ملحق می‌شود.

بلیت قطار '٢٢ درصد گران' می‌شود --- شهرام آدم نژاد معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی امروز گفت شورای‌عالی هماهنگی ترابری تصمیم گرفته نرخ بلیت قطار را بعد از ماه رمضان افزایش دهد. آدم‌نژاد گفت: "نرخ بلیت قطارهای مسافری به طور متوسط ۲۲ درصد افزایش می‌یابد و البته سعی شد در مسیرهایی که از تقاضای بالایی برخوردار است، متوسط افزایش قیمت رو به پایین باشد."

حمله موشکی به منطقه سبز بغداد --- ارتش عراق می‌گوید موشکی به منطقه بشدت حفاظت شده بغداد شلیک شده است. این منطقه به منطقه سبز موسوم است و ادارات دولتی و سفارت‌ها یا کنسولگری‌ها در آن واقع هستند.گفته می‌شود این موشک در محوطه‌ای خالی در نزدیکی سفارت آمریکا فرود آمده است.

کشورهای عربی گشت‌زنی امنیتی در آب‌های خلیج فارس را افزایش داده‌اند --- ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا روز یکشنبه ۲۹ اردیبهشت با اشاره به عملیاتی که نیروهای آمریکایی در روزهای اخیر در خلیج فارس و دریای عمان انجام داده‌اند خبر داد که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نیز گشت زنی‌های امنیتی در آب‌های منطقه را افزایش داده‌اند.

ترامپ: اگر ایران می خواهد بجنگد، آن زمان، پایان رسمی ایران خواهد بود --- ترامپ در توییت خود که لحظاتی پیش منتشر شد، گفت: اگر ایران می خواهد بجنگد، آن زمان، پایان رسمی ایران خواهد بود. وی افزود: هرگز دوباره آمریکا را تهدید نکنید. کریس مورفی سناتور آمریکایی در واکنش به توییت ترامپ، نوشت: اگر بچه ی چهارم دبستانی من، فرمانده کل قوا بود، همین {توییت} را می نوشت.

« اگر در یک مسأله مهم سیاست خارجی، اختلاف نظر داریم، می‌توانیم پای صندوق آراء برویم تا مشکل حل شود» --- رئیس جمهوری با تاکید بر حضور نسل جوان در صحنه مشارکت فعال‌تر و تلاش برای استفاده از همه ظرفیت‌های استفاده نشده از اصول مترقی قانون اساسی، گفت: حضور نسل جوان و تلاش برای استفاده از ظرفیتهای استفاده نشده قانون اساسی راه حل مشکلات است و قانون اساسی ما ظرفیت‌های بالایی دارد که یکی از آنها اصل 59 است که می گوید اگر در یک مسأله مهم فرهنگی، اجتماعی یا سیاست خارجی، اختلاف نظر داریم، می‌توانیم پای صندوق آراء برویم تا مردم نظر دهند. طبق این اصل و در مسایل اساسی نمایندگان ملت در مجلس می‌توانند تصمیم بگیرند تا موضوع به رأی عمومی گذاشته شود و مشکل حل شود.

حسین هدایتی اعدام نمی‌شود --- وکیل تسخیری حسین هدایتی در واکنش به انتشار خبر صدور حکم اعدام برای هدایتی در فضای مجازی گفت: هنوز حکم حسین هدایتی ابلاغ نشده است.احتمال صدور حکم اعدام برای حسین هدایتی وجود ندارد، زیرا در کیفرخواست هیچ درخواستی مبنی بر صدور حکم اعدام مطرح نشده است.

«دولت روحانی گلگیر است» --- صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه دولت در حال حاضر نقش گِل‌گیر مشکلات چهل سال گذشته را در کشور ایفا می‌کند، می‌گوید: بزرگ‌ترین انتقاد من به ایشان، این است که چرا مسائل واقعی کشور را با مردم در میان نگذاشتند و سهم دولت از وضع موجود را مشخص نمی‌کنند.

بعیدی نژاد: کیهان با تهدید به دنبال به سکوت واداشتن سفرای ایران است --- حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در لندن در پاسخ به مطلب دیروز کیهان گفت: به عنوان نماینده کشور موظف به تبیین مواضع رسمی ایران بر اساس مصوبات و تصمیمات رسمی شورای عالی امنیت ملی و دستگاه سیاست خارجی می‌باشم و نه ترجیح آنچه سردبیر و روزنامه نگاران کیهان بدان اعتقاد دارند. این نوع حملات تند نتیجه‌ای جز این نخواهد داشت که سفرای کشورمان را با تهدید عملاً به سکوت وادارد. 

«به دنبال جنگ نیستیم» --- فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما به دنبال جنگ نیستیم اما از جنگ نمی هراسیم، خاطرنشان کرد: تفاوت ما با آنها این است که آنها از جنگ می ترسند و اراده آن را ندارند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما