شناسهٔ خبر: 32995058 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

داورپناه: نمی‌توان اسطوره‌های بسکتبال را کنار گذاشت/ سرباز تیم ملی هستم

71576

ملی‌پوش بسکتبال ایران معتقد است نمی‌توان اسطوره‌های بسکتبال را کنار گذاشت اما باید به تصمیمات سرمربی تیم ملی احترام گذاشت و من به عنوان سرباز تیم ملی آماده خدمت و بازی در تیم ملی هستم.

صاحب‌خبر -

سعید داورپناه در گفت و گو با ایسنا، درباره حواشی موجود در تیم ملی بسکتبال و نزدیک بودن مسابقات جام جهانی، توضیح داد: فکر می‌کنم با شروع اردوهای تیم ملی خیلی از این مسائل برطرف شود چون تیم ملی نیاز به آرامش دارد تا برنامه‌های خود را در مسیر درست پیش ببرد. همانطور هم که مشخص است فدراسیون، وزارت ورزش و کمیته در تلاش هستند تا مشکلات بسکتبال برطرف شود.

او افزود: همه هواداران بسکتبال و من به عنوان یک بازیکن دوست داریم تیم ملی ایران در بازی‌های جام‌جهانی عملکرد خوبی را داشته و در سه چهار بازی پیش رویش خوب بازی کند. به همین دلیل امیدوارم روزهای آرامش بسکتبال دوباره باز گردند تا بار دیگر شاهد موفقیت این رشته باشیم.

ملی‌پوش بسکتبال ایران در پاسخ به این سوال که دلیل حواشی موجود در تیم ملی چیست و چگونه می‌توان این مسائل را برطرف کرد؟ گفت: دوست نداشتم در مورد این مسائل صحبت کنم اما به هر حال حواشی در همه رشته و ورزش‌ها وجود دارد که باید برطرف شود. در تیم ملی بسکتبال هم سو تفاهم‌هایی به وجود آمد که با همکاری فدراسیون و مربیان و سرمربی تیم ملی این موضوعات قابل حل است. باید بازیکنان را برای جام جهانی آماده کنیم و قطعاً این مسائل مدیریت خواهد شد.

او در پاسخ به این سوال که نبود بازیکنانی چون حامد حدادی، صمد نیکخواه بهرامی و ارسلان کاظمی چه تأثیری می‌تواند در روند تیم ملی داشته باشد؟ اظهار کرد: حضور هر بازیکنی در ترکیب تیم ملی به نظر سرمربی بستگی دارد و باید به تصمیم او احترام گذاشت اما نمی‌توان اسطوره‌ها را نادیده گرفت و کنار گذاشت. با این حال همه انتخاب‌ها با تصمیم کادر فنی است و باید دید چه تصمیمی گرفته می‌شود.

داورپناه ادامه داد: با این حال باید از همه داشته‌های خود و بازیکنان در کنار یکدیگر استفاده کنیم تا تیم ملی به موفقیت برسد. سو تفاهم‌هایی به وجود آمد که با مدیریت مربی تیم ملی و فدراسیون قابل حل است و ان‌شاءالله همه بازیکنان را در کنار هم داشته باشیم تا در سه چهار بازی پیش روی خود در جام‌جهانی بازی‌های خوبی انجام دهیم. بسکتبال ایران پتانسیل بالایی دارد و من امیدوارم عملکرد خوبی را از خود بر جای بگذاریم.

ملی‌پوش تیم نفت در پاسخ به این سوال که آیا تمرینات این تیم برای حضور در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا آغاز شده است؟ توضیح داد: پس از قهرمانی تیم نفت اوایل یکسری شیطنت‌ها از سوی برخی افراد صورت گرفت که تیم نفت آبادان در جام باشگاه‌های بسکتبال آسیا شرکت نمی‌کند که این طور نبود. خوشبختانه فدراسیون آسیا هم اعلام کرد که تنها باید تیم نفت به عنوان قهرمان ایران در این رقابت‌ها شرکت کند و ما هم به همین موضوع پایبندیم.

او با بیان اینکه سال گذشته تیم نفت شرایط مالی خوبی نداشت، تاکید کرد: امیدوارم مسئولان باشگاه بتوانند برای سال پیش رو بودجه خوبی را برای تیم تهیه کنند تا با عملکرد خوب در آسیا پرچم ایران را بالا ببریم. در سال گذشته به هیچ عنوان تیم ما شرایط خوبی از نظر مالی نداشت و هیچکس فکر قهرمان شدن نفت در لیگ‌برتر را نمی‌کرد. تنها دلیلی که باعث شد عنوان قهرمانی لیگ‌برتر بسکتبال به نفت برسد همدلی میان اعضای تیم بود. امیدوارم مسئولان بتوانند بودجه کافی را برای سال پیش رو فراهم کنند تا تیم خود را با نظر سرمربی تقویت کرده و با قدرت بالا عازم مسابقات آسیایی شویم.

داور پناه در پاسخ به این سوال که آیا قراردادش با تیم بسکتبال نفت آبادان را تمدید کرده است؟ اظهار کرد: فعلاً هیچ خبری از بستن قراردادها نیست و این یک ضعف بزرگ برای بسکتبال ایران است که همه قراردادها در لیگ برتر دقیقه ۹۰ بسته می‌شوند. امیدوارم این جام باشگاه‌های آسیا بهانه‌ای باشد که تیم‌ها زودتر بازیکنان مد نظر خود را جذب کرده و تیم‌ها بسته شوند. این موضوع در مورد همه تیم‌ها است و الان هم فعلاً در مورد قرار من صحبتی نشده است.

او در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا می‌تواند در ترکیب نهایی تیم ملی بسکتبال قرار بگیرد؟ اظهار کرد: مطمئناً بزرگ‌ترین آرزوی هر بازیکنی بازی کردن در ترکیب تیم ملی کشورش است. من سرباز تیم ملی هستم و اگر سرمربی بخواهد به عنوان سرباز در ترکیب تیم ملی حاضر شده و با تمام توان بازی می‌کنم.

انتهای پیام

نظر شما