شناسهٔ خبر: 32994508 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

فریب سایت‌های جعلی ثبت‌نام یارانه نقدی را نخورید

صاحب‌خبر -

 

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با اعلام جعلی بودن یک سایت نیازمندی دریافت یارانه نقدی به نشانی ww.yaranesms.com از شهروندان درخواست کرد: فریب اینگونه سایت‌ها را نخورند.
به گزارش ایسنا، سرهنگ «رامین پاشایی» در این باره اظهار داشت: به تازگی تعدادی از مجرمان با راه اندازی سایت و ارسال پیامک اقدام به تحریک و هدایت مردم به درگاه‌های جعلی بانکی با عنوان جلوگیری از قطع یارانه‌ها می‌کنند که در این خصوص پرونده‌های قضائی لازم تشکیل و در دست پیگیری است.
وی ادامه داد: پس از هدایت متقاضیان به این صفحات و درگاه‌های جعلی (فیشینگ)، افراد کلاهبردار و سود جو با به دست آوردن اطلاعات کارت بانکی قربانیان نسبت برداشت غیر مجاز از حساب آنان اقدام می‌کنند.
معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تاکید کرد: شهروندان توجه داشته باشند اخبار را از سایت‌های رسمی سازمان‌ها پیگیری کرده و اگر پیامکی به دست آنها رسید و موارد دیگر ، حتماً صحت آن را با مراجعه به سایت همان سازمان بررسی کنند، مثلاً در مورد یارانه‌ها لازم است اخبار دقیق از سایت سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت کار و رفاه اجتماعی پیگیری شود.
وی ادامه داد: مسئله دیگر آدرس سایت‌ها است ، شهروندان می‌بایست توجه داشته باشند به طورکلی تمام سایت‌های رسمی و خدماتی در داخل کشور به دامنه IR ختم می‌شوند و سایت‌هایی با دامنه .COM و …، سایت نهادهایی مانند سازمان هدفمندی یارانه‌ها و … نیست.
وی تصریح کرد: مهم‌تر از همه این است، هیچ نهاد رسمی از شهروندان تقاضای رمز دوم کارت، CCV2 و نظایر آن را نمی‌کند و اگر سامانه‌ای چنین مشخصاتی را بخواهند قطعاً جعلی می‌باشد و با هدف جرایم مالی ایجاد شده است.
سرهنگ پاشایی گفت: در صورت اینکه هموطنان به دلیل عدم آگاهی اطلاعات بانکی خود را در اختیار این افراد سود جو وکلاهبردار قرار داده‌اند، لازم است سریعا رمز دوم اینترنتی خود را تغییر دهند و برای فعال سازی رمزهای یک بار مصرف کارت‌های بانکی خود اقدام کنند .
براساس گزارش سایت پلیس، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در پایان از عموم مردم خواست، هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس
www.cyberpolice.ir  بخش تماس با ما به این حوزه پلیسی گزارش کنند.
 

برچسب‌ها:

نظر شما