شناسهٔ خبر: 32994331 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مجلس از منافع قهرمانان مدال‌آور دفاع می‌کند

روزنامه جوان

مــدال‌آوران بازی‌هــای آســیایی و پاراآسیایی در حالی همچنان چشم‌انتظار وعده مسئولان هستند که وزارت ورزش با وسط کشیدن بحث اقتصاد مقاومتی از آن‌ها خواسته شرایط کشور را درک کنند. حال آنکه پرداخت به‌موقع پاداش‌های مصوب می‌توانست بخشی از مشکلات معیشتی ورزشکاران را برطرف کند، اما تأخیر در عمل به وعده‌ها صدای مدال‌آوران را درآورده است.

صاحب‌خبر -
سرویس ورزش جوان آنلاین: بعد از انتقاد مدال‌آوران رشته‌های مختلف ورزشی از پرداخت نشدن پاداش‌های مصوب، تجمع آن‌ها مقابل وزارت ورزش گویا برای مدیران وزارتخانه بسیار سنگین بوده، چراکه پس از این اتفاق بود که داورزنی، معاون وزیر ورزش در اظهارنظری عجیب اعلام کرد که از برنامه تجلیل از قهرمانان عقب نیستند. آقای معاون با وسط کشیدن بحث مجاهدت‌های جوانان گمنام سعی کرد بحث را به حاشیه بکشاند: «جوانان گمنام این مملکت در مرز‌های شرقی و غربی مظلومانه جانشان را برای این خاک می‌دهند، ورزشکاران ما نباید برای چند ریال کمتر یا بیشتر مشکل ایجاد کنند. اگر کسی مدال را برای پاداش و سکه و نه برای بالا بردن پرچم کشورش گرفته برای این آب و خاک به میدان نرود، بهتر است!»

خبری از حمایت نیست
این بی‌توجهی به اوضاع مدال‌آوران کشور در شرایطی است که رهبر انقلاب در دیدار با مدال‌آوران بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا به وزیر ورزش نسبت به رسیدگی به حال و روز مدال‌آوران جانباز و معلول تذکر داده بودند: «درخواست‌هایی را برادر عزیز که هم جانباز هستند و هم آزاده مطرح کردند. آنچه مربوط به دولت است، آقای وزیر اینجا هستند و حتماً توجه کنید، یعنی دنبال کنید؛ درخواست‌هایشان درخواست‌های زیادی نیست. یک درخواست درست و واقعی است. این‌ها را تحقق ببخشید و نگذارید برای بعد از خودتان بماند.» البته این اولین باری نبود که مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از ورزشکاران مدال‌آور تأکید می‌کردند. پیش از این در دیداری که علیرضا کریمی، کشتی‌گیر پهلوان کشورمان با ایشان داشتند، حضرت آقا در خصوص حمایت از اقدام این ملی‌پوش و عدم رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی گفتند: «قدر این کار را بدانید و اجر معنوی آن را از خدا بخواهید. البته مسئولان نیز نباید در تجلیل و پاداش مادی کوتاهی کنند.» جالب اینکه وزیر ورزش بلافاصله در پاسخ رهبر انقلاب عنوان کرد که حتماً پرداخت می‌شود، بیشتر هم پرداخت می‌شود، اما نشد که نشد.

نامه ویژه به رئیس‌جمهور
حالا و بعد از اعتراض‌های مدال‌آوران گویا بهارستان‌نشینان نسبت به این موضوع حساس شده‌اند تا جایی که حرف از ارسال نامه‌ای در خصوص تأخیر در پرداخت پاداش مدال‌آوران به میان آمده است. محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در جمع خبرنگاران نسبت به اظهارات غیرکارشناسی مسئولان وزارت ورزش و جوانان واکنش نشان داد: «ورزشکاران معلول و جانباز کشورمان با شرایط جسمی خود مدال‌های جهانی را کسب کردند و موجب افتخار ما و کشورمان شدند. انتظار این بود که جوایزشان به‌موقع داده شود. پیگیری‌های صورت گرفته در این زمینه منجر شد به رئیس‌جمهور نامه بنویسیم و او دستور ویژه به وزیر ورزش و جوانان بدهد که سریع‌تر تعهد وزارتخانه در پرداخت جوایز قهرمانان پارالمپیک انجام شود.» رئیس کمیسیون اقتصادی در مجلس به سؤال از وزیر اشاره کرد: «به دلیل اهمیت موضوع و عدم اجرای تعهدات قبلی دولت در خصوص موضوعات مربوط به این بخش قرار شد که ما در ارتباط با موضوعات مربوط به حوزه جوایز پارالمپیک از وزیر ورزش هم سؤال کنیم.»
پورابراهیمی همچنین خواستار عذرخواهی وزارت ورزش از پارالمپین‌ها به خاطر اظهارنظر‌های توهین‌آمیز شد: «انتظار نداریم که به جای عذرخواهی از تأخیر در پرداخت جوایز جانبازان و معلولان، اقدامی صورت گیرد که رنجش آن‌ها را به دنبال داشته باشد. اگر این موضوع بخواهد در حوزه تصمیمات ورزش باب شود که حقوق و تعهدات قانونی وزارتخانه انجام نشود، مجلس ورود می‌کند و از منافع قهرمانان کشور که در حوزه ملی و بین‌المللی افتخار آفریدند، دفاع می‌کند.»

نظر شما