شناسهٔ خبر: 32994302 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

شکل‌گیری تدریجی مدعیان در «کن 2019»

حالا نوبت گانگسترهای بلوچیو است

سایه «مارکو بلوچیو» بر هفتمین روز از هفتادودومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کن فرانسه سنگینی می‌کند. این کارگردان ایتالیایی کار جدیدش به‌نام «خائن» را امروز در بخش مسابقه به‌نمایش می‌گذارد و پس از آن روبه روی خبرنگاران می‌نشیند تا پاسخگوی سؤالات‌شان باشد.

صاحب‌خبر -

قرار است در روز سه‌شنبه هم این فیلم در دو نوبت بویژه برای خبرنگاران وهیأت داوران پخش و آرا درباره آن جمع‌آوری شود. خائن (The Traitor) بر اساس سناریویی از خود بلوچیو. والیا سانتلا، لودوویچا رامپولدی و فرانچسکو پیکولو و با کارگردانی حساب شده بلوچیو متمرکز بر زندگی یکی از سرکردگان حقیقی مافیا به‌نام «توماسو بوسکتا» است و کارهای جنایتکارانه وی در شرایطی توصیف می‌شود که او مدت‌ها با یاری وکلای دغل بازش از هر مجازاتی شانه خالی می‌کرد. ایفای نقش بوسکتا در این فیلم با پی‌یر فرانچسکو فاوینو است و سایر نقش‌های عمده فیلم نیز به ماریا فرناندا کاندیدو ولوییجی لوکاشیو سپرده شده است. بلوچیو در مصاحبه‌ای با روزنامه لااستامپا گفته است ترسی از پرداختن به این گانگستر نامدار در فیلمش نداشته و واکنش‌های وابستگان این خلافکار نیز وی را به یک موضع احتیاط‌ آمیز در ترسیم زندگی بوسکتا نکشانده و در نتیجه امیدوار است هیأت ژوری جشنواره نیز که ریاست آن با اله‌خاندرو گونزالز ایناریتو مکزیکی است برخوردی از سرعدالت و تحسین حقیقت طلبی وی داشته باشد. این در حالی است که تا به‌حال فیلم‌های «درد و افتخار» کار پدرو آلمودوار اسپانیایی، «متأسفم، تو را جا گذاشتیم» ساخته کن لوچ بریتانیایی و «ماتیاس و ماکسیم» به کارگردانی خاوی‌یر دولان کانادایی در صف پیشتازان فتح نخل طلای امسال قرار گرفته‌اند و گمان می‌رود که برادران داردن بلژیکی نیز با کارجدید‌شان به‌نام «احمد جوان» به این بختیاران امسال کن بپیوندند.
یکشنبه یک فیلم دیگر از بخش مسابقه نیز به‌نام «جو کوچک» ساخته جسیکا هاسنر آلمانی در کن به نمایش درآمد و عکس‌العمل‌های متفاوتی را موجب شد. سناریوی این فیلم کار مشترک هاسنر و جرالدین با یارد است و امیلی بیچام، بن‌ویشا، لیان بست، لیندسی دانکن و کری فاکس هم در این فیلم نقش آفرینی کرده‌اند. این فیلم با مضمونی دراماتیک محصول مشترک کشورهای آلمان، اتریش و بریتانیا به حساب می‌آید اما به سبب کثرت هنرپیشه‌های بریتانیایی و به انتخاب سازندگان «جو کوچک»، فیلم به زبان انگلیسی ساخته شده و در یک محدوده زمانی 105 دقیقه‌ای و با بهره‌گیری از فیلمبرداری مارتین گشلاکت اتریشی قصر خود را تشریح کرده است.

کلمات کلیدی

مدعیان

کن 2019

گانگسترهای بلوچیو

نظر شما