شناسهٔ خبر: 32994192 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

کوتاه از جهان

صاحب‌خبر -

برخورد ترکیه با کردها در تل‌رفعت 

آناتولی: ارتش ترکیه در پاسخ به تیراندازی شبه‌نظامیان کرد به نیروهای ترکیه‌ای در منطقه «سپر فرات»، حملاتی را به پایگاه‌های این شبه‌نظامیان در شهر تل‌رفعت واقع در حومه حلب ترتیب داد.

برنامه بانوی سابق آرژانتین

دویچه وله: «کریستینا فرناندز» رئیس جمهوری پیشین آرژانتین که باور گسترده بر این بود که می‌خواهد در انتخابات ریاست جمهوری اواخر سال جاری میلادی کاندیدای این پست شود، اعلام کرده که می‌خواهد خودش را در موقعیت معاون این سمت قرار دهد؛ «آلبرتو فرناندز» رئیس سابق کابینه آرژانتین نیز کاندیدای سمت ریاست جمهوری آرژانتین خواهد بود. نظرسنجی‌ها نشان می‌داد که کریستینا فرناندز می‌تواند ماکری را در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین شکست دهد اما تغییر رویکرد فرناندز وضعیت را نامشخص کرده است.

نامه پوتین به محمودعباس

راشادتودی: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نامه‌ای را از رئیس جمهوری روسیه درخصوص حمایت مسکو از قوانین مشروع بین‌المللی دریافت کرد. رئیس جمهوری روسیه در این نامه نسبت به هرگونه تلاش برای نقض قواعد سازمان ملل و قوانین بین‌المللی ابراز نگرانی کرد.

اعتراض به تسخیر سفارت ونزوئلا

اسپوتنیک: بیش از ۲۰۰ تن در مقابل کاخ سفید و در اعتراض به تصرف سفارت ونزوئلا توسط مقام‌های آمریکایی و دستگیری چهار فعال که در این ساختمان اقامت داشتند، دست به تجمع زدند.

انتقاد عراق از اکسون موبیل

رویترز: وزیر نفت عراق دیروز(یکشنبه) اعلام کرد، تصمیم اخیر شرکت نفتی اکسون موبیل آمریکا برای خارج کردن کارمندان خارجی خود از میدان نفتی «القرنه-1» در جنوب عراق «غیرقابل قبول و غیرموجه» است. شرکت نفتی اکسون موبیل که قراردادی بلندمدت برای ارتقاء میدان نفتی القرنه-1 به نمایندگی از شرکت نفت جنوب عراق امضا کرده اخیرا اقدام به خارج ساختن کارمندان خارجی خود از این میدان نفتی و منتقل کردن آنها به دُبی کرد.

دیدار نامزد خاشقچی با پلوسی

روسیا الیوم: نامزد جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد سعودی که در کنسولگری کشورش در استانبول کشته شد، تصویری را در کنار رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در توییتر منتشر کرد.

دفاع لوپن از روسیه

ایسنا: «مارین لوپن» رهبر حزب تجمع ملی فرانسه در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که عادی سازی روابط با روسیه به نفع اروپاست.

نظر شما