شناسهٔ خبر: 32993972 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

انفجار موشک در امن‌ترین نقطه بغداد

دیوارهای سفارت آمریکا در عراق به لرزه افتاد

انفجارهای بزرگ و غافلگیر کننده درون امن منطقه سبز بغداد واقع در مرکز پایتخت عراق، دیوارهای سفارت آمریکا را به لرزه درآورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، درست در روزی که منابع یمنی اعلام کردند چندین نقطه از مراکز راهبردی جبهه جنگ با عربستان را به تسخیر خود درآورده اند، چند انفجار بزرگ، پشت دیوارهای سفارت آمریکا در بغداد، تن و بدن دیپلماتهای آمریکا را لرزاند. این اتفاق سومین رویداد مهم در تحولات اخیر منطقه پس از برتری نظامی نیروهای دفاعی یمن مقابل عربستان و انفجارهایی با منشا نامشخص در خلیج فارس است.


دقایقی پیش، شبکه خبری اسکای‌نیوز در خبری فوری از وقوع انفجاری در منطقه سبز (الخضراء) پایتخت عراق خبر داد. بر اساس گزارش شبکه خبری اسکای‌نیوز، این انفجار در منطقه سبز(الخضراء) بغداد روی داده که ساختمان‌های دولتی و دیپلماتیک در آن واقع شده‌اند.

این خبر که توسط خبرگزاری رویترز نیز تایید شد حکایت از آن داشت که منابع دیپلماتیک مستقر در بغداد از شنیده شدن صدای انفجار در منطقه سبز پایتخت عراق خبر داده‌اند.

آنطور که اسکای نیوز اعلام کرده، موشک کاتیوشا که سلاحی قابل حمل و کوتاه برد با قدرت تخریبی بالاست، عامل این انفجار بوده است. با وجود صدای مهیب این انفجار، ولی گروه اطلاع‌رسانی امنیتی عراق نیز این خبر را تأیید و اعلام کرده که این رویداد تلفاتی در پی نداشته است. گزارش العربیه حاکی از آن است که این موشک به نزدیکی سفارت واشنگتن در بغداد اصابت کرده است.

همچنین روسیا الیوم گزارش داد منشا شلیک این موشک قابل حمل مشخص نشده است و دستگاه‌های امنیتی عراق در خصوص این رخداد برای شناسایی منبع شلیک موشک تحقیق می‌کنند.

به گزارش العربیه، منابع امنیتی عراق تاکید کرده اند علاوه بر موشک کاتیوشا، چند قبضه خمپاره هم از یک محله دیگر بغداد به سمت سفارت امریکا پرتاب شده که به منطقه سبز اصابت کرده است، ارتش عراق طی اطلاعیه ای گفته این جنگ افزارها از منطقه «الغدیر» در بغداد شلیک شدند.

همچنین خبرنگار المیادین گزارش داده است صدای آژیر هشدار خطر در سفارت آمریکا شنیده شده و پس از صداهای مهیب انفجار،  سایر آژیرهای خطر هم در منطقه سبز بغداد به صدا در آمده است.

منطقه بین‌المللی سبز به وسعت ۱۰ کیلومترمربع در محله «کرخ» واقع در مرکز شهر بغداد پایتخت عراق واقع است. در این منطقه مهم، مراکز دولتی عراق، سفارتخانه‌های متعددی چون آمریکا و انگلیس، دفاتر نهادهای بین‌المللی همچون سازمان ملل و اتحادیه اروپا در آنجا قرار دارند.

60231

نظر شما