شناسهٔ خبر: 32991626 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 پاکستان بار ديگر جنگنده‌هاي اف-16 خود را مستقر مي‌کند

نيروي هوايي پاکستان که همچنان نسبت به امنيت جنگنده‌هاي اف-16 خود نگران است، تصميم دارد «بعد از شکست در مقابله با هند» بار ديگر اين جنگنده‌ها را مستقر کند.

به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزاري اسپوتنيک، نيروي هوايي پاکستان همچنان نسبت به امنيت جنگنده‌هاي اف-16 خود نگران است. اين خبر را روزنامه هندي «اکونوميک تايمز» به نقل از دو منبع دولتي گزارش داد. اين در حالي است که دو ماه و نيم از زمان حمله ضدتروريستي نيروهاي هوايي هند در منطقه «بالاکوت» مي‌گذرد.

اين منابع اعلام کردند که پس از آن‌که جنگنده‌هاي اف-16 پاکستان از پايگاه‌شان در منطقه پنجاب به‌شکلي پراکنده به پايگاه‌هاي ماهواره‌اي منتقل شدند تا در حملات جديد هند آسيب نبينند.

انتقاد از دولت کانادا به دليل پرداخت يارانه به مطبوعات

دولت کانادا به تلاش براي جلب حمايت رسانه‌ها و تضعيف آزادي مطبوعات متهم شده است. جاستين ترودو اخيرا اعتباري به ارزش 600 ميليون دلار از پول ماليات‌دهندگان تامين کرده است تا اعتبارات مالياتي و ساير امتيازات به روزنامه‌هاي کانادايي اعطا کند.

به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري اسپوتنيک، لايحه مذکور که با هدف "حمايت از روزنامه‌نگاري کانادايي" در عصر ديجيتال است، احتمالا در ماه‌هاي آتي پيش از انتخابات سراسري ماه اکتبر به تصويب پارلمان کانادا مي‌رسد.

پي‌ير پواليور، از نمايندگان محافظه‌کار به ساندي تلگراف گفت: به نظرم زمانبندي جاستين ترودو، نخست‌وزير کانادا بسيار هوشمندانه است. او اين را يک مساله انتخاباتي براي روزنامه‌نگاران کرد. مفهوم تلاش او اين است که "به من کمک کنيد دوباره انتخاب شوم تا من هم کيسه‌اي پر پول به شما بدهم. اگر شما بگذاريد من شکست بخورم، خودتان بايد هزينه‌هايتان را پرداخت کنيد. "

نمايندگان افغانستان بر سر انتخاب رئيس پارلمان درگير شدند

انتخابات رئيس مجلس نمايندگان افغانستان به درگيري آنها در صحن پارلمان اين کشور منجر شد.

به گزارش آنا، درگيري و نزاع در مجلس نمايندگان افغانستان بالا گرفت.

اين درگيري به دليل انتخاب رئيس مجلس نمايندگان اين کشور صورت گرفت. پس از انتخابات چالش برانگيز براي تعيين رئيس جديد پارلمان افغانستان شماري از اعضا با تجمع در محل کرسي رياست، به «مير رحمان رحماني» اجازه نشستن بر صندلي رياست را ندادند.

عادل الجبير: در برابر حمله ايران دست روي دست نمي‌گذاريم

وزير مشاور دولت عربستان در امور خارجي تصريح کرد که عربستان خواهان جنگ در منطقه نيست اما در برابر حمله ايران دست روي دست نخواهد گذاشت.

به گزارش آنا از رويترز، عادل الجبير در يک اجلاس خبري در رياض تصريح کرد که کشورش خواستار جنگ در منطقه و به دنبال آن نيست اما با تمام قوا و با قاطعيت آماده پاسخ به هر هجمه‌اي است.

وزير امور خارجه پيشين سعودي مدعي شد که رياض هر آنچه در توانش باشد براي جلوگيري از اين جنگ انجام خواهد داد و درعين‌حال، درصورتي‌که طرف ديگر جنگ را انتخاب کند، با تمام توان و قوا پاسخ آن را مي‌دهد و از خود و منافعش دفاع خواهد کرد.

جبير افزود: «ما خواهان صلح و ثبات در منطقه هستيم، اما در برابر حملات ايران دست روي دست نخواهيم گذاشت. اکنون توپ در زمين ايران است تا تعيين کند که سرنوشتش چه خواهد بود.»

فرود اضطراري 7 جنگنده‌ فرانسه در اندونزي

تعدادي از جنگنده‌هاي فرانسوي در پي بدي آب و هوا، ناچار به فرود اضطراري در اندونزي شدند.به گزارش فارس، هفت فروند جنگنده «رافائل» نيروي دريايي فرانسه در جريان يک رزمايش به دليل شرايط نامناسب جوي امروز يکشنبه ناچار به فرود اضطراري در پايگاه هوايي «سلطان اسکندر» واقع در جزيره «آچه» اندونزي شدند.

برچسب‌ها:

نظر شما