شناسهٔ خبر: 32991510 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 هديه سيتي به يونايتد

مستقيم در يورو ليگ

بر خلاف انتظار، پيروزي 6-0 منچسترسيتي مقابل واتفورد و قهرماني شاگردان گوارديولا در جام حذفي انگليس براي رقيب همشهري اين تيم، منچستريونايتد خبر خيلي خوبي بود چرا که با اين قهرماني سيتي، منچستريونايتد مي‌تواند فصل آينده ليگ اروپا را مستقيماً از مرحله گروهي آغاز کند و ديگر نيازي به شرکت در رقابتهاي مقدماتي ندارد.اگر واتفورد به جاي سيتي قهرمان جام حذفي شده بود، يونايتد مجبور بود فصل آتي ليگ اروپا را از مرحله سوم انتخابي آغاز کند. اين مي‌توانست براي شاگردان سولسشر کابوسي بزرگ باشد و به برنامه‌هاي آماده‌سازي يونايتد براي فصل جديد لطمه شديدي وارد کند.حالا که سيتي قهرمان جام حذفي شده، يونايتد از مرحله گروهي وارد ليگ اروپا خواهد شد و نيازي به شرکت در مراحل انتخابي ندارد. حالا اين تيم هفتم جدول ليگ برتر، يعني ولوز است که بايد در مراحل انتخابي ليگ اروپا شرکت کرده و راه خود را براي حضور در مراحل گروهي باز کند.

قهرمان جام حذفي انگليس مستقيماً به ليگ اروپا راه پيدا مي‌کند ولي در سالهاي اخير هميشه تيمي که جام قهرماني حذفي را بالاي سر برده پيش از آن حضور خود يا در ليگ قهرمانان يا در ليگ اروپا را قطعي کرده و در نتيجه تيم ديگري که در جدول ليگ برتر يک رتبه تا رسيدن به ليگ اروپا فاصله داشته مي‌تواند به اين رقابتها راه پيدا کند.

نکونام به نيمکت تراکتورسازي نزديک شد

مربي جوان فوتبال کشورمان که قرار بود دو فصل پيش به عنوان سرمربي تراکتورسازي انتخاب شود با گذشت حدود 24 ماه دوباره به نيمکت اين باشگاه نزديک شد.

جواد نکونام در مقطعي به عنوان گزينه اصلي نيمکت تراکتورسازي مطرح شده بود که اين باشگاه محروميت نقل و انتقالاتي را پشت سر مي‌گذاشت اما در نهايت يحيي گل محمدي هدايت سرخ‌هاي تبريز را در دست گرفت.

حالا و با گذشت دو سال از آن مقطع در شرايطي که تراکتورسازي به بخش خصوصي واگذار شده نکونام گزينه اول زنوزي براي هدايت تراکتورسازي است و بيش از هر زمان ديگري به نيمکت اين تيم نزديک شده است. نکونام در نظر دارد از دو دستيار اسپانيايي در کادر خودش و روي نيمکت تراکتورسازي استفاده کند؛ انتخابي که شايد موجب کاهش فشار انتقادات برخي هواداران اين تيم در فضاي مجازي شود.انتظار مي‌رود سرنوشت نيمکت تراکتورسازي بعد از ليکنز بلژيکي در هفته جاري مشخص شود و اين احتمال وجود دارد که قرارداد نکونام در روزهاي پاياني هفته به امضا برسد.

غفور:

لياقت صعود به المپيک را داريم

ملي‌پوش واليبال ايران گفت: اميدوارم که در دور اول به المپيک صعود کنيم اما اگر نشد، قطعا در دور بعدي لياقت صعود به المپيک را داريم.

امير غفور در گفت وگو با روابط عمومي فدراسيون واليبال اظهار داشت: 3 هفته است که در کنار تيم تمرين مي‌کنم. تيم شرايط نسبتاً خوبي دارد و بر خلاف سال‌هاي قبل که مصدومان زيادي داشتيم، امسال مصدومان کمتري داريم و مصدوميت هاي جزئي که براي بازيکنان اتفاق مي‌افتد، قابل درمان است.

او در ادامه صحبت‌هاي خود تصريح کرد: بايد خود را براي ليگ ملت‌هاي 2019 آماده کنيم. به واسطه دو هفته ميزباني بايد نتيجه خوب و قابل قبولي بگيريم. اميدوارم با تلاش بازيکنان به آن چه که استحقاق آن را داريم، برسيم.

غفور درباره اهميت رقابت‌هاي انتخابي المپيک تصريح کرد: مهم‌ترين هدف واليبال، راه پيدا کردن به المپيک است. مرحله اول خيلي سخت است و با روسيه هم گروه هستيم و در آن کشور بازي مي‌کنيم. اميدوارم که در دور اول به المپيک صعود کنيم اما اگر نشد، قطعا در دور بعدي لياقت صعود به المپيک را داريم.

يوونتوس به دنبال جذب اينزاگي

شانس پيوستن سرمربي لاتزيو به بانوي پير براي جانشيني ماسيميليانو آلگري قوت گرفت.

احتمال انتصاب سيمونه اينزاگي به عنوان سرمربي فصل آينده يوونتوس و جانشين ماسيمليانو آلگري قوت گرفت چرا که چند منبع خبري در ايتاليا اعلام کرده‌اند که اين مرد ايتاليايي با بانوي پير وارد مذاکره شده است.

از مربياني مانند مائوريتزيو ساري، پپ گوارديولا و مائوريسيو پوچتينو به عنوان گزينه هدايت بيانکونري در فصل آينده ياد مي‌شود اما هر سه آنها با تيم‌هاي فعلي‌شان (به ترتيب چلسي، منچسترسيتي و تاتنهام) قرارداد دارند. گزينه ديگر آنتونيو کونته بوده که او هم گويا با اينتر توافق کرده است.

در برخي گزارش‌ها آمده است که يووه به دنبال يک مربي ايتاليايي جوان با تفکراتي هجومي‌تر از آلگري است. طبق ادعاي شبکه اسپورت مدياسيت ايتاليا و نشريات استمپا و کوريره دلواسپورت، يوونتوس با اينزاگي تماس هم گرفته و او را در حالت آماده‌باش براي سفر به تورين قرار داده است.

سيمونه اينزاگي تا سال 2020 با لاتزيو قرارداد دارد اما او پس از قهرماني تيمش در جام حذفي ايتاليا گفت که از آينده‌اش مطمئن نيست و تا زماني که با ايگلي تاره (مدير ورزشي لاتزيو) جلسه نگذارد، نمي‌تواند با قاطعيت درباره آينده‌اش صحبت کند.

قرارداد پائولو سرجيو تمديد مي‌شود؟

وضعيت تمديد قرارداد سرمربي پرتغالي تيم فوتبال صنعت نفت آبادان در روزهاي آينده مشخص خواهد شد.

پائولو سرجيو، پس از پايان بازي زردپوشان آباداني برابر سايپاي تهران عازم کشورش شد تا تعطيلات چند هفته‌اي پايان فصل را سپري کند و منتظر تعيين وضعيت خود براي ادامه همکاري با تيم آباداني باشد.

کسب نتايج خوب و قرار گرفتن صنعت نفت آبادان در رتبه نهم جدول مسابقات ليگ برتر، مديران باشگاه را براي ادامه همکاري با سرجيو ترغيب کرده است تا سرمربي پرتغالي‌ براي دومين سال پياپي هدايت زردپوشان آباداني را برعهده داشته باشد.

گفتني است، تمديد قرارداد سرجيو براي فصل جديد منوط به توافق مالي با باشگاه صنعت نفت خواهد بود.

نظر شما