شناسهٔ خبر: 32990795 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بهسازي جاده بستان - چذابه به پايان رسيد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - فرماندار دشت آزادگان گفت: تعمير و بهسازي جاده بستان - چذابه و انتقال آب سيلاب از روي اين جاده در نقطه اي ديگر روز يکشنبه به پايان رسيد و جاده براي تردد خودروها باز شده است.

حميد سيلاوي روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان کرد: بهسازي جاده بستان - چذابه که بر اثر سيلاب اخير در برخي نقاط دچار آسيب شده بود ظهر امروز به پايان رسيد و آب جاري بر روي اين جاده، ناشي از افزايش آب رودخانه کرخه به نقاطي ديگر هدايت شد.
وي گفت: قرار بود که پايانه مرزي چذابه روز شنبه هفته جاري بازگشايي شود که به دليل اينکه هنوز بهسازي جاده به پايان نرسيده بود بازگشايي اين پايانه انجام نگرفت.
سيلاوي با اشاره به اينکه 11 لوله براي انتقال آب از روي اين جاده به کار گرفته شده ادامه داد: بعد از ظهر امروز پنج کاميون حمل کالاهاي صادراتي از روي اين جاده عبور کرده است.
** پذيرش کاميون هاي در مرز چذابه از فردا 30 ارديبهشت
وي گفت: مرز چذابه از سوي کشور عراق هنوز باز نشده و فردا 30 ارديبهشت پذيرش کاميون هاي صادراتي از سوي ايران را پذيرفته مي شود ، اما پايانه مرزي چذابه در ايران از امروز فعال است.
فرماندار دشت آزادگان ادامه داد: اين تاخير در بازگشايي جاده براي تردد وسايل نقليه به دليل ايمن سازي بيشتر جاده و اطمينان از وضعيت آن بوده است.
قرار بود که ديروز شنبه پايانه مرزي چذابه بازگشايي شود که به دليل تمام نشدن بهسازي اين جاده پايانه چذابه باز نشد.
مرز چذابه در حوزه شهرستان دشت آزادگان در غرب خوزستان در سال 1388 براي تردد زائران عتبات عاليات و صادرات کالا به عراق باز شد.
جاده چذابه در سيلاب اخير به دليل بالا آمدن سطح رودخانه کرخه و نيز افزايش آب تالاب هورالعظيم دچار آبگرفتگي شد که موجب شد تردد در اين جاده ممنوع شود.
به همين دليل سرپرست گمرک چذابه ، از بازرگانان ، فعالان اقتصادي و ترخيص کاران خواست تا اعلام از سرگيري فعاليت بازارچه مرزي چذابه،براي صادرات کالاهاي خود از مرز شلمچه يا بازارچه مرزي ساير استان ها استفاده کنند.
از ابتداي فروردين امسال نيز عزيمت کاروان هاي زيارتي عتبات عاليات نيز از پايانه مسافري چذابه به همين دليل متوقف و کاروان هاي زيارتي از مرز شلمچه براي عزيمت زائران به شهرهاي مقدس عراق استفاده مي کنند.
پارسال حدود 550 ميليون دلار انواع کالاهاي غيرنفتي از پايانه تجاري چذابه صادر شد.
7158/ 6037
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما