شناسهٔ خبر: 32988984 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

بیش از ۲ میلیون مشمول غایب داریم

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه در سال جاری به ۴۰۰ هزار سرباز آموزش‌های تخصصی و عمومی ارائه می‌شود، گفت: همه مشمولان غایب بدانند که پرونده قانون جریمه مشمولان غایب بسته شده است و به تاریخ پیوسته است و کسی دیگر منتظر این اجرای این قانون نباشد.سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایلنا درباره آموزش به سربازان در طرح سرباز ماهر گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا هر سال تعدادی از سربازان را براساس این طرح آموزش دهیم. امسال برای ۲۰۰ هزار نفر آموزش تخصصی در نظر گرفته‌ایم که این آموزش‌ها باید از طریق سازمان فنی و حرفه‌ای، وزارت کشاورزی، سازمان عقیدتی سیاسی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در همه استان‌ها ارائه شود.وی ادامه داد: همچنین برای ۲۰۰ هزار نفر آموزش‌های عمومی مانند امداد و نجات، سبک زندگی که از طریق وزارت ورزش و جوانان ارائه می‌شود، برنامه‌ریزی کرده‌ایم. بنابراین در سال ۹۸ برای ۴۰۰ هزار نفر آموزش‌های عمومی و تخصصی برنامه‌ریزی کرده‌ایم. انشاالله امکانات و بسترهای لازم نیز فراهم می‌شود تا این سازمان‌ها بتوانند این آموزش‌ها را برای سربازان برگزار کنند.رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح همچنین درباره قانون جریمه مشمولان غایب تاکید کرد: پرونده قانون جریمه مشمولان غایب بسته شده است و به تاریخ پیوسته است و کسی دیگر منتظر این اجرای این قانون نباشد. تنها افرادی که تا ۳۱ فروردین ماه سال جاری ثبت‌نام کرده‌اند باید اقساط‌شان را طبق برنامه واریز کنند.سردار کمالی با بیان اینکه برای سربازان غایب سه قانون در نظر گرفته شده‌است، خاطرنشان کرد: اولین موضوع بحث محرومیت‌های اجتماعی است که در ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی پیش‌بینی شده است. ممنوعیت استخدام، ممنوعیت خروج از کشور، ممنوعیت ادامه تحصیل، ممنوعیت دریافت وام، ممنوعیت ثبت شرکت و ... از جمله موارد این قانون است.وی ادامه داد: دستگیری مشمولان غایب براساس ماده ۵۸ مکرر صورت می‌گیرد و این مورد نیز جزیی از برنامه‌های نیروهای مسلح و نیروی انتظامی است. همچنین براساس ماده ۶۳ مکرر افراد و کارفرمایانی که از مشمولان غایب به عنوان نیروی کار استفاده می‌کنند نیز براساس این قانون ملزم به پرداخت جریمه هستند. این واحدهای صنفی شناسایی و به مراجع قانونی معرفی می‌شوند و براساس قانون برای بکارگیری یک سرباز ۱۰ میلیون تومان و بکارگیری تعداد بیشتر نیز باید هزینه ۳ سرباز که شامل ۳۰ میلیون تومان است را بپردازند.رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه غایبان باید خود را معرفی کرده و راهی جز این ندارند، تصریح کرد: متولدین سال ۵۵ به بعد سرباز محسوب می‌شوند، امسال نیز متولدین سال ۸۰ نیز جزء مشمولان محسوب می‌شوند بنابراین در این بازه زمانی ۳۵ ساله در حدود بیش از ۲ میلیون مشمولان غایب داریم.

کاهش 19 درصدی حادثه حریق در منطقه 5

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی از کاهش 19 درصدی حادثه حریق منطقه 5 در سال 97 خبر داد.به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه5، جلسه هم اندیشی به منظور ارتقای سطح ایمنی منطقه با حضور رجبعلی خسروآبادی شهردار منطقه و مهدی داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی برگزار شد.داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در این نشست، با اعلام کاهش 19 درصدی حریق در منطقه 5، به ارائه آمارهای آتش نشانی در حوزه بروز حوادث در شهر تهران و منطقه پرداخت و اعلام کرد: آمارهای این منطقه در تمامی موضوعات مرتبط با حوزه اتش نشانی کاهش یافته است و درسال 97 نسبت به سال گذشته در حوزه حریق روند نزولی را شاهد بودیم. وی افزود : در موضوع مرتبط با نگهداشت، سطل‌های مکانیزه، فضای سبز و وسایل نقلیه نیزدر این منطقه شاهد کاهش حوادث بوده ایم.شهردار منطقه در این جلسه بر ضرروت موضوع آگاه سازی عمومی برای افزایش سطح ایمنی در شهر تاکید کرد و گفت: آمار کاهشی حوادث پس از وقوع حادثه پلاسکو نشان می‌دهد که آگاه سازی عمومی تاثیر مثبتی در ارتقای سطح ایمنی شهروندان دارد و حادثه پلاسکو، مردم و مسئولان را با موضوع حوادث و تاثیر آن در زندگی شهروندان آگاه کرد. خسروآبادی به تاثیرآموزش فرزندان در خانواده‌ها، ایمن سازی و اجرای آزمایشی آن اشاره کرد و افزود: شهرداری منطقه 5، آمادگی لازم را دارد تا در تعامل با آموزش و پرورش به ارتقای حوزه ایمنی از طریق آموزش کمک کند.وی برگزاری مانور را یکی از بهترین شیوه‌ها برای ارتقای حساسیت عمومی در حوزه ایمنی برشمرد و بر ضرورت تهیه برنامه ای کامل برای این موضوع تاکید کرد.

تجهیز گلخانه با تکنولوژی هیدروپونیک در منطقه 3

معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 3 از تجهیز گلخانه در دست احداث با تکنولوژی هیدروپونیک در بوستان نصرخبر داد.به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 3، عباس فخارمنش در این خصوص گفت: کشت هیدروپونیک یا آب کشت، شیوه کشت بدون خاک است که در این روش نیازهای گیاه را توسط آب و بدون نیاز به خاک و با استفاده از مواد نگهدارنده بی اثر پرلیت مهیا می‌کنند.وی ابراز داشت: کاهش چشمگیر مصرف آب، کم هزینه بودن ضد عفونی بستر کاشت و محیط ریشه، عدم نیاز به شخم و آبیاری و امکان کنترل مواد غذایی مصرفی از مزایای کشت هیدروپونیک است.معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 3 اظهار داشت: در نظر است نسبت به طراحی و ساخت یک دستگاه گلخانه هیدروپونیک در بوستان نصر در سال جاری اقدام شود.

تأمین هزینه دارو و درمان کودکان مبتلا به سرطان
دغدغه‌ای از دیروز تا امروز

رئیس بیمارستان محک گفت: زنده‌یاد پرفسور پروانه وثوق بنیان‌گذار علم خون و آنکولوژی کودکان در ایران و رئیس فقید هیأت امنای محک یکی از دغدغه‌های بزرگ خود را درمان کودکان مبتلا به سرطان می‌دانست که با بزرگ‌ترین دغدغه دیروز و امروز محک گره خورده است و موجب آغاز فعالیت داوطلبانه ایشان از سال 1386 در بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودکان محک تا واپسین روزهای حیاتش شد.دکتر عظیم مهرور در خصوص ادامه دادن راه پرفسور پروانه وثوق توسط خانواده بزرگ محک افزود: این روزها تأمین هزینه دارو و درمان کودکان مبتلا به سرطان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های محک است. آموخته‌های ما از استاد فقید دانشگاه و عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران می‌گوید با همه این‌ چالش‌ها می‌بایست برای همراهی با کودکان مبتلا به سرطان در روزهای سخت درمانشان تلاش کنیم. راهی که ادامه آن توسط محک جز با مشارکت نیکوکارانه مردم این سرزمین و تداوم همراهیشان با کودکان مبتلا به سرطان ممکن نخواهد بود.

نقش روابط عمومی  در رضایت‌مندی شهروندان

شهردار منطقه چهار تهران با اشاره به نقش روابط عمومی‌ها در ارتقاء فعالیت سازمان و افزایش رضایت مندی شهروندان گفت: روابط عمومی نقش حیاتی در پیشبرد اهداف سازمان دارد که اگر با برنامه ریزی و استراتژی همراه باشد، به موفقیت بیشتری خواهد رسید. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه چهار تهران، «محمد محمددوست»  در نشست صمیمی با فعالان و اساتید حوزه ارتباطات شمال شرق تهران نقش روابط عمومی در سازمان‌ها را تخصصی و کارآمد عنوان کرد و گفت: اساس فعالیت‌های روابط عمومی‌ها می‌بایست بر برنامه و استراتژی بنا شود و تحقق این مهم مستلزم شناسایی مخاطبان است؛ آشنایی با مخاطبان و دغدغه‌ها و اولویت‌های ایشان روابط عمومی را در به سرانجام رسیدن وظایف کمک خواهد کرد.وی با اشاره به نقش مهم اطلاع رسانی و رسانه در روابط عمومی‌ها گفت: متاسفانه امروزه دیده می‌شود که در برخی از موارد انعکاس اخبار به صورت انفعالی در جریان است، حال آنکه باید رویکرد فعال در حوزه ارتباطات و تولید محتوا داشت.

توزیع ۷۵ هزار بسته افطاری شرکت شهروند
 در نمایشگاه قرآن 

مدیر واحد فروش عمده شرکت شهروند، بیان کرد: از ۲۱ اردبیهشت تا ۴ خرداد به مدت ۱۵ روز، ۷۵هزار بسته افطاری را برای پذیرایی از روزه داران پیش بینی کردیم.به گزارش روابط عمومی شرکت شهروند، سعید حسین زاده در رابطه با غرفه‌های افطاری شرکت شهروند در نمایشگاه قرآن گفت: مجموعه شهروند در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود با همکاری شورای عالی قرآن شهرداری تهران اقدام به توزیع بسته‌های افطاری ساده برای اطعام بازدیدکنندگان در این نمایشگاه در نظر گرفته است، که این بسته‌ها شامل نان و پنیر، خرما، زولبیا و بامیه و چای برای افطار بازدید کنندگان از هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن تهیه شده و به صورت روزانه در اختیار روزه داران عزیز قرار می‌گیرد.
 

نظر شما