شناسهٔ خبر: 32988718 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رونمایی از آثار اهدایی به موزه آستان عبدالعظيم(ع)

آثار نفیس اهدایی به موزه آستان مقدس به مناسبت روز جهاني موزه و ميراث فرهنگي رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما؛ در مراسمي با حضور تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و جمعی از مدیران، مسئولان و هیئت امناي آستان مقدس حضرت سیدالکریم(ع) ، از 44 اثر ارزشمند اهدايي دکتر مسعود درخشان به موزه آستان رونمايي شد.

اقلام اهدايي شامل آثار نفیسی از دوره قاجاریه و همچنین آثاری از دوره معاصر از جمله ظروف چيني،اشياي تزئيني، فرش ابريشم و تابلوهاي خوشنويسي است.

دکتر مسعود درخشان استاد اقتصاد انرژی و عضو هیئت علمی دانشكده‌ اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی، در سال ۱۳۵۰ به عنوان فارغ‌التحصیل ممتاز رشتهٔ اقتصاد دانشگاه‌های کشور انتخاب و برای تکمیل معلومات دانشگاهی به لندن اعزام شد و مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه لندن اخذ کرد.

وي سپس به دانشگاه آکسفورد رفت و در دوره دکترای اقتصاد در زمینه کاربرد مدل‌های اقتصادسنجی و ساخت یک مدل کلان اقتصادی برای اقتصاد ایران کار کرد.

موزه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در فضایی به مساحت ۳۰۰۰ مترمربع و در دو طبقه در مجاورت ساختمان تولیت آستان بيش از هزار اثر ارزشمند تاريخي را در خود جای داده است.

علاقه مندان مي توانند براي بازديد از اين موزه همه روزه از ساعت 8 تا 18  به ضلع شرقي آستان مقدس حضرت عبدالعظيم حسني (ع) مراجعه كنند.

<div id="video-display-embed-code_3521652"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2430410/3521652?width=400&height=300"></script></div>

 

نظر شما