شناسهٔ خبر: 32987543 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان:

۲۷۰ جانباز و شهید مدافع حرم در خوزستان/ خدمات رسانی به جانبازان به دور از تمرکزگرایی در مرکز استان است

فرجیان، با بیان اینکه خوزستان دارای ۷۰ شهید و ۲۰۰ جانباز مدافع حرم است، گفت: رسیدگی و خدمات رسانی به جانبازان به دور از تمرکزگرایی در مرکز استان انجام می شود.

صاحب‌خبر -

«عبدالرضا فرجیان»، در حاشیه برپایی سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، به فعالیت بنیاد شهید در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: خوزستان دارای 67 شهید فعال قرآنی است که 38 نفر از این شهدا مربوط به دوران دفاع مقدس و 18 شهید مدافع حرم هستند، سه شهید حادثه تروریستی و هشت شهیده در حله و طریق الحسین به شهادت رسیدند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، افزود: امسال هشتمین یادواره شهدای قرآنی را با محوریت شهید نادر حمید از شهدای مدافع حرم در سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان برگزار کردیم و از خانواده این شهدا تجلیل شد.

 

وی اضافه کرد: یکی از اهداف بنیاد شهید به عنوان دبیرخانه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، معرفی شهدای شاخص است و یکی از شاخصین شهادت ما بحث فرهنگ قرآنی است که شهدای مربی، حافظ و قاری قرآن بودند.

 

وی تصریح کرد: بنیاد شهید در نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان چهار غرفه را برپا کرده که در این غرفه ها اموری همچون ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، معرفی شهدای قرآنی، تفال به شهدا، طراحی و خطاطی و انجام کارهای هنری توسط جانبازان، وصایای شهدای در باب نماز و عفاف و حجاب و ولایت مداری انجام می شود.

 

فرجیان، با بیان اینکه خوزستان دارای 70 شهید و 200 جانباز مدافع حرم است، اذعان داشت: شهدای تروریستی ما بالغ بر هزار و 700 شهید است که 23 نفر از آنها در حادثه تروریستی 31 شهریور به شهادت رسیدند.

 

وی ادامه داد: از ابتدای نهضت انقلاب تاکنون در خوزستان 23 هزار شهید تقدیم شده اما امروز 16 هزار پرورنده در استان موجود است و دلیل آن مهاجرت خانواده های شهدا به خارج از استان به دلیل بدی آب و هوا و کهولت سن بوده است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، از فعالیت 2 مرکز درمانی ویژه جانبازان در اهواز خبر داد و ابراز کرد: بیمارستان روانپزشکی بوستان با 125 تخت بستری از جانبازان اعصاب و روان در سه بخش مرکز روزانه، حاد و مزمن نگهداری می کند.

 

وی خاطر نشان کرد: مرکز دیگر مربوط به جانبازان قطع نخاعی با عنوان مرکز توانبخشی امام خمینی (ره) است که به 100 جانباز قطع نخاعی استان خدمات نگهداری و درمانی ارائه می دهد و پیگیر امور تامین دارو و تجهیزات آنها است.

 

وی با اشاره به اینکه رسیدگی و خدمات رسانی به جانبازان به دور از تمرکزگرایی در مرکز استان است، بیان کرد: تمام قراردادهایی که برای درمان جانبازان انجام می شود با بیمه دی است و به دلیل اینکه شعبه زیادی ندارد، در دفاتر بنیاد و در مرکز امور مراجعین، میز خدمت قرار داده شده که اسناد درمانی را دریافت و به استان منتقل کنند و هزینه آن به حساب خانواده های تحت پوشش واریز می شود.

 

فرجیان، تاکید کرد: همچنین تمامی تجهیزات پزشکی جانبازان در شهرستان ها بررسی و بر اساس سوابق و مقررات در صورتی که نیاز باشد تقاضا برای تجهیزاتی همچون ویلچر، تخت، عصا و دیگر وسایل درمانی ارائه و پس از تهیه در به خانواده ها تحویل داده می شود و نیازی به مراجعه آنها به شهرستان ها نیست.

 

وی یاد آور شد: در رابطه به جانبازان قطع نخاعی نیز سهمیه های سه ماهه لوازم بهداشتی و درمانی را در استان تامین و تحویل شهرستان می دهیم و درب منزل به جانیازان تحویل داده می شود و اصلا مراجعه ای برای تحویل تجهیزات به مرکز استان ندارند.

 

وی به پرداخت بیمه های درمانی جانبازان اشاره کرد و گفت: با تمهیداتی که دولت و مجلس انجام داد از ابتدای سال پرداخت ها به صورت منطم و تخصیص های بنیاد از سازمان مدیریت بودجه پرداخت می شود و امروز تمامی اسناد هزینه درمانی را تا پایان اسفند 97 پرداخت و تا دی ماه 97 تمام مراکز درمانی و بیمارستانی را تسویه کرده ایم و کمتر مرکز بیمه ای داریم که پرداخت های آن با این فاصله کم انجام شده باشد.

 

نظر شما