شناسهٔ خبر: 32986900 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

العین امارات - استقلال ایران؛ پایان کابوس آبی به امید روز‌های آتی

تیم‌های فوتبال استقلال ایران و العین امارات در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم می‌روند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ۲ تیم فوتبال العین امارات و استقلال ایران در هفته ششم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۹ روز دوشنبه ۳۰ اردیبهشت در ورزشگاه هزاع بن زاید و در دیداری تشریفاتی به مصاف هم می‌روند.

العین امارات-استقلال ایران؛پایان کابوس آبی به امید روز های آتی

استقلال ایران

استقلال در ۵ بازی اخیر خود ۱ برد، ۲ شکست، ۲ تساوی کسب کرده و با ۵ امتیاز در جایگاه سوم جدول گروه سوم لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد. استقلال در اولین بازی خود در این دوره از مسابقات با ۳ گل در زمین تیم فوتبال الدوحیل قطر مغلوب شد و در دومین بازی در ورزشگاه آزادی مقابل تیم فوتبال العین با تساوی ۱-۱ متوقف شد. آبی‌ها در آن روز‌ها دربی حساس تهران را به پرسپولیس واگذار کردند تا با روحیه‌ای ضعیف مقابل صدرنشین این گروه یعنی الهلال عربستان قرار بگیرند. اما استقلال با انجام یک بازی حساب شده موفق شد حریف قدرتمند خود را با نتیجه ۲-۱ با شکست بدرقه کند و به دور برگشت مسابقات امیدوار باشد.

در شروع دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا استقلال در همین ورزشگاه هزاع بن زاید در زمینی بیطرف با یک گل مغلوب شاگردان زوران مامیچ در الهلال عربستان شد و برای کسب جواز صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان نیاز به هر ۶ امتیاز باقی مانده از ۲ بازی آخر خود داشت.

استقلال سرمربی خود را عوض کرد و فرهاد مجیدی به جای وینفرد شفر روی نیمکت آبی پوشان نشست و در بازی برگشت مقابل الدوحیل قطر در ورزشگاه آزادی با تساوی ۱-۱ مقابل این تیم شانس صعود به دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۹ را از دست داد تا بازی آخرش مقابل العین امارات جنبه تشریفاتی داشته باشد.

شاگردان فرهاد مجیدی در رقابت‌های داخلی نیز رتبه‌ای بهتر از سومی به دست نیاوردند، اما جواز حضور در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۰ را کسب کردند.

استقلال مصدومان زیادی برای این بازی دارد که می‌توان به محسن کریمی، فرشید باقری، فرشید اسماعیلی، اللهیار صیادمنش و ایسما اشاره کرد. همچنین با نظر فرهاد مجیدی سرمربی تیم فوتبال استقلال طارق همام هافبک عراقی این تیم به دلیل انضباطی از همراهی آبی پوشان در این بازی محروم است.

همچنین خسرو حیدری که هفته گذشته از فوتبال خداحافظی کرد، در این بازی استقلال را همراهی نمی‌کند.

العین امارات-استقلال ایران؛پایان کابوس آبی به امید روز های آتی

العین امارات

در سوی دیگر العین امارات در نخستین دیدار خود در لیگ قهرمانان امسال با یک گل مقابل الهلال در خانه مغلوب شد و در دومین بازی در تهران یک امتیاز از استقلال کسب کرد. اما تساوی با الدوحیل در آخرین بازی مرحله دور رفت گروهی کار را برای صعود شاگردان خوان کارلوس گاریدو دشوار کرد.

در دور برگشت العین امارات با ۲ شکست پیاپی آن هم با نتایج مشابه ۲-۰ مقابل الدوحیل قطر و الهلال عربستان همه‌ی امید هایش برای صعود از  مرحله گروهی را از دست داد و مثل استقلال ایران به آخرین بازی خود به دید یک بازی تشریفاتی نگاه می‌کند.

رفتن عمر عبدالرحمان ستاره تیم فوتبال امارات به عربستان، هم به ضرر خودش بود و هم به ضرر تیم اماراتی. عمر در عربستان مصدوم شد. به نحوی که بعد از مصدومیت هنوز برای الهلال نتوانسته بازی کند. از طرفی نتایج تیم فوتبال العین در لیگ امارات مشخص می‌کند که آن‌ها با تیم چند سال اخیر خود تفاوت فاحشی دارند. شاگردان خوان کارلوس گاریدو در فاصله یک هفته مانده به پایان لیگ امارات ۱۰ امتیاز با تیم صدر جدول، الشارجه فاصله دارند و در بهترین حالت باید امیدوار باشند رتبه سوم خود در جدول را به الجزیره و یا حتی الوحده واگذار نکنند. البته العین در آخرین بازی خود در لیگ امارات، این هفته با نتیجه ۵-۱ مقابل الوصل، رقیب ذوب آهن در گروه اول مسابقات لیگ قهرمانان به برتری رسید تا با روحیه‌ای بالا در آخرین بازی خود مقابل استقلال ایران حاضر شود.

گفته می‌شود مانوئل پدرو سرمربی موفق تیم فوتبال التعاون عربستان با مسئولان العین امارات برای امضای قراردادی ۳ ساله به توافق رسیده و فردا شب از نزدیک بازی این تیم مقابل استقلال را مشاهده خواهد کرد.

ترکیب احتمالی استقلال ایران:

  • سید حسین حسینی، وریا غفوری، پژمان منتظری، آرمین سهرابیان، میلاد زکی پور، علی کریمی، روزبه چشمی، آیاندا پاتوسی، مهدی قائدی، روح الله باقری و مرتضی تبریزی

ترکیب احتمالی العین امارات:

  • خالد عیسی، محمد سالم، شیوتانی، محمد فائز، اسماعیل احمد، عامرعبدالرحمان، تونگو دومبیا، احمد برمان، بندر محمد، رایان یسلم و مارکوس برگ

کوبل داوری

  • داور وسط: کوهیونگ جین
  • کمک داور اول: یون کوانگ یول
  • کمک داور دوم:پارک سانگ جون
  • داور چهارم: کیم ووسونگ
  • نماینده مسابقه: دوالتمند اسلاموف
  • ناظر داوری: اسماعیل الحافی

از سال ۲۰۱۳ تاکنون استقلال و العین تا به حال ۷ بار با هم بازی کردند که نماینده ایران ۳ بار موفق به برتری شده و نماینده امارات نیز فقط یک بار پیروز شده است و ۳ بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است.

بیشتر بخوانید:

زمان نشست خبری مجیدی و غفوری قبل از دیدار مقابل العین

غایبان استقلال ایران برابر العین امارات

ترکیب احتمالی استقلال مقابل العین امارات

انتهای خبر/

آخرین بازی تیم فوتبال استقلال ایران در لیگ قهرمانان آسیا

نظر شما