شناسهٔ خبر: 32986876 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی:

جشنواره استانی تئاتر بچه های مسجد با محوریت ۱۵ مسجد در بیرجند برگزار می شود

حوزه/ رییس حوزه هنری خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری تئاتر بچه های مسجد گفت: ۱۵ مسجد در سطح استان به صورت پایلوت برای این طرح انتخاب می شوند و ما به این ۱۵ مسجد کمک می‌کنیم که با این محوریت، مساجد و محلات اطرافشان را پوشش دهند و این مساجد دبیرخانه های جشنواره در سطح استان می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، مجید کریمیان، رییس حوزه هنری خراسان جنوبی، امروز در جلسه برنامه ریزی جشنواره استانی تئاتر بچه های مسجد در بیرجند اظهار داشت: ما دو مفهوم از تئاتر مسجد داریم که یکی تولید تئاتر با حضور افراد حرفه ای با محوریت موضوعات مسجد است و دیگری تئاتری که توسط خود فعالین مساجد و جوانان حاضر در این عرصه ها تولید شود.

وی افزود: چیزی که مدنظر است است مورد دوم یعنی بکار گیری نیروی جوان مسجدی برای اجرای تئاتر در خود مسجد است.

رییس حوزه هنری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در مساجد اگرتنوع ارائه آثار را داشته باشیم مخاطب خاکستری بیشتری جذب می شود، بیان داشت: این امر امکانپذیر نیست مگر اینکه تولید گروه و اثر داخل مسجد ایجاد شود تا دفعه بعد هیئت امنا و گروه ها از این ها حمایت کنند.

کریمیان ادامه داد: نکته دوم در تئاتر مسجد، سادگی اجرا و پرداختن به موارد عمومی را در نظر داریم چراکه در این نوع اجرا دکور گران قیمتی نداریم و چیزی که مهم است تولید تئاتر توسط بچه های مسجد برای اهالی مسجد و محله است.

وی با اعلام اینکه امسال تصمیم داریم تا به ایجاد گروه های تئاتر مسجدی کمک کنیم عنوان کرد: پیشنهاد می کنیم 15 مسجد در سطح استان به صورت پایلوت برای این طرح انتخاب شوند و ما به این 15 مسجد کمک کنیم که با این محوریت مساجد و محلات اطرافشان را پوشش دهند و این مساجد دبیرخانه های مساجد می شوند.

رییس حوزه هنری خراسان جنوبی مطرح کرد: برای رفع دغدغه تولید کارهای مسجد متون نمایشی تولید شده و در اختیار گروه های نمایش قرار می گیرد.

کریمیان با بیان اینکه تئاتر و سرود به شدت مخاطب را سمت مسجد جذب می کند، گفت: خوشبختانه برخی مساجد در برنامه های خود از این موارد استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه اختتامیه جشنواره استانی تئاتر بچه های مسجد در هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد، متذکر شد: برای اختتامیه یک اثر صحنه ای و میدانی خواهیم داشت و عمده رقابت در بخش مسجد و تئاتر تک جنسیتی خواهد بود.

رییس حوزه هنری خراسان جنوبی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه مسجدی را نداشته باشیم که تئاتر مسجد را نشناسد، یادآور شد: یکی از توفیقات این است که توافقنامه 40 مسجد 40 تئاتر را با کانونهای مساجد استان خراسان جنوبی داریم.

کریمیان با تأکید بر اینکه همه مساجد را مدنظر داریم اما تمرکز و انرژی روی 15 مسجد است، اضافه کرد: گروه های منتخب که سه گروه خواهد بود، برای ورود به جشنواره کشوری حمایت و برای عرصه رقابت کشوری آماده می شوند.

وی خاطرنشان کرد: برای شکل گیری این جریان و شروع کار، تبیین تئاتر برای مبلغین و هیئت های مسجدی مهم است که اگر این افراد توجیه شوند، سال آینده خودشان پیش قدم می شوند.

انتهای پیام/م

نظر شما