شناسهٔ خبر: 32986864 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لباس سلامت بر تن معماهای علمی

رییس اولین دوره هکاتون سلامت اصفهان گفت: ماراتون علمی حل مشکلات حوزه سلامت با محوریت سلامت در حوادث و بلایا، سلامت روان، فناوریهای نوین، بهداشت محیط و خانواده، و خدمات پیش بیمارستانی،از ۲۸ لغایت ۳۱ اردیبهشت ماه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درحال برگزاری است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد حسین یارمحمدیان رییس اولین دوره هکاتون سلامت اصفهان با بیان این که هکاتون رویدادی است که اولین بار در دانشگاه هاروارد و MIT آمریکا طراحی و اجرایی شد، اظهار کرد: هکاتون کلمه‌ای مرکب از دو واژه هک و ماراتون می‌باشد؛ هکاتون در ابتدا رقابت‌هایی برای هک و نفوذ به سیستم‌ها بوده و به تدریج و با فراگیرتر شدن آن‌ها به رقابت‌هایی برای تولید نرم افزار‌های کاربردی و حل مشکلات تبدیل شده است.

وی با اشاره به میزبانی ایران از گردهمایی‌ها مسابقات هکاتون در چند سال اخیر، گفت: رویداد هکاتون با موضوع سلامت، بهداشت و درمان در حوزه‌های حوادث و بلایا، سلامت روان، بهداشت محیط، خانواده و غیره، اولین رویداد در نوع خود بوده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: فرآیند کاری این رویداد به این صورت است که تیم‌هایی از افراد خلاق و عمدتا دانشجویان و دانش آموختگان گرد هم جمع شده و در رابطه با یکسری از مسائل در حوزه‌های مربوط به این رویداد بصورت فشرده فعالیت نموده و در قالب کار تیمی راه حل‌هایی برای آن مسائل ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: در این دوره از هکاتون مسائل بهداشت و درمان و سلامت مرتبط با حوادث طبیعی و بطور ویژه سیل امسال مورد توجه است.

یارمحمدیان تصریح کرد: داوران که از کارآفرینان برجسته حوزه سلامت کشور هستند به طراحی‌های این تیم‌ها که برای حل مسائل و ارائه راه حل‌های علمی انجام شده است امتیاز می‌دهند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت سه تیم بعنوان برگزیده انتخاب که جوایز مادی قابل توجهی با حمایت بنیاد ملی نخبگان و مؤسسه ملی تحقیقات علوم پزشکی کشور به آن‌ها اعطا می‌شود.


انتهای پیام/م

 

برگزاری ماراتون علمی حل مشکلات حوزه سلامت در اصفهان

نظر شما