شناسهٔ خبر: 32986857 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

برنامه‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد و راهپیمایی روز قدس در زنجان اعلام شد

R41375/P/S6,59/CT7

رئیس شورای تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: مراسم ۱۵ خرداد با توجه به تقارن و همزمانی با عید سعید فطر، در روز ۱۴ و شب ۱۵ خرداد از ساعات ۱۰ در آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم(ع) برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، سید سعید حسینی امروز در ستاد برگزاری مراسم روز جهانی قدس و بزرگداشت ارتحال امام راحل حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین 15 خرداد اظهار داشت: دسته عزاداری حسینیه اعظم روز 14 خرداد به سمت امامزاده سید ابراهیم حرکت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حضور جدی مدیران با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این 3 مراسم الزامی است، افزود: این جلسه به عنوان دومین جلسه بنا بر تاکید استاندار محترم، پیرامون سه موضوع خطیر، مراسم 14 و 15 خرداد و روز جهانی قدس برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان عنوان کرد: روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که امسال در 10 خرداد و در روز 25 ماه مبارک است، برگزار می‌شود.

وی افزود: مراسم ایام الله 14 خرداد و سالروز ارتحال امام راحل، بنیانگذار کبیر انقلاب و نیز گرامیداشت انتخاب رهبر معظم انقلاب به عنوان جانشین ایشان به صورت ویژه اجرا می‌شود.

حسینی با بیان اینکه راهپیمایی مطابق هر سال راس ساعت 10.30 صبح، از میدان قائم شروع و به سمت مصلای نماز جمعه ادامه می‌یابد، گفت: در سنوات پیش، برنامه‌هایی توسط ادارات در محل شبستان مصلا و یا در طول مسیر اجرا می‌شد، اما لازم است که اقدامات امسال با توجه به حساسیت‌های خاص منطقه‌ای و اقدامات ددمنشانه رژیم سفاک و غاصب اسرائیل، به صورت ویژه برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران و مسئولین شورای هماهنگی باید در نخستین فرصت جلساتی را با حضور امام جمعه‌های محترم تشکیل دهند، گفت: برنامه ریزی‌های شهرستانی در این ستادها انجام می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: مراسم دوم یوم الله 14 خرداد است که با توجه به حساسیت‌های روز با حضور پرشور و گسترده مردم فهیم زنجان، بهتر از سنوات گذشته برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه کشور در موقعیت بسیار حساسی قرار دارد، افزود: حضور مدیران منجر به برگزاری باشکوه‌تر مراسم می‌شود و امید است که برگزاری مراسم، نسبت به سنوات گذشته، پربارتر و پرشورتر اجرا شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز در این جلسه گفت: دستورالعملی با نام عملیات ماه مبارک رمضان در خصوص مناسبات رمضان، بالاخص مراسم خردادماه، از قبل مکتوب شده است که تحویل حضرات مبلغین می‌شود.

حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری اظهار داشت: نظارت بر روی برنامه‌ها به صورت سیستمی صورت می‌گیرد تا برنامه‌های مورد نظر عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه محورهایی در حوزه مناسبات ماه مبارک رمضان دنبال می‌شود، افزود: محورها متشکل از خودآگاهی تاریخی و تبیین گام دوم، امیدآفرینی و ایجاد عزم و اراده در مردم جهت استمرار حرکات انقلابی، تکیه بر جوانان و تبیین نقش ولایت فقیه بر چهره انقلاب با نگاه گام دومی هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در برنامه‌هایی که تدارک دیده شده، تاکید ویژه بر این است که مبلغین و منبرهای محترم، عرصه مساجد را به سمت پاسداشت در بحث 14 و 15 خرداد سوق دهند، گفت: هر منبری موظف به برگزارش همایش در این امر مهم به غیر از مراسم سنتی خود هستند.

وی از ایجاد شبکه‌های متعدد مجازی و اجتماعی که به صورت مستمر، در حال تغذیه محتوایی هستند خبر داد و بیان کرد: در حوزه‌های ماه رمضان و نیز مناسبات این ماه، در سوم، چهاردهم و پانزدهم خرداد و به ویژه روز قدس تغذیه محتوایی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ش

نظر شما