شناسهٔ خبر: 32986839 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

فعال قرآنی پاکستان عنوان کرد:

«التنزیل»؛ مؤسسه‌‌ای برای آموزش‌ قرآن به پیروان تمامی مذاهب

گروه بین‌الملل ـ نماینده مؤسسه قرآنی «التنزیل» پاکستان در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تهران، هدف این موسسه را آموزش کلام وحی به پیروان تمامی مذاهب اسلامی در این کشور ذکر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا؛ «فرهت عباس حیدری»، نماینده موسسه قرآنی التنزیل پاکستان در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تهران در این باره گفت: این مؤسسه 10 سال است که در زمینه قرآنی فعالیت دارد.
 
وی افزود: مرکز این مؤسسه شهر لاهور است، اما در شهرهای مختلف پاکستان از جمله کراچی و اسلام آباد نیز فعالیت دارد.
 
به گفته وی، یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این مرکز، آموزش روخوانی قرآن کریم است، علاوه بر این در زمینه حفظ قرآن، روان‌خوانی، تجوید و قرائت نیز فعالیت دارد. همچنین مدرسه‌ای قرآنی در لاهور داریم که قصد داریم آن را به نخستین دانشگاه قرآنی پاکستان تبدیل کنیم.

فرهت عباس تاکید کرد: این مدرسه و دانشگاه به‌هیچ فرقه‌ای محدود نیست و نخواهد بود و پیروان تشیع و اهل‌سنت در آن شرکت می‌کنند؛ درس‌ها طوری طراحی شده که با عقاید هیچ فرقه‌ای تضاد ندارد.

نماینده موسسه «التنزیل» در ادامه گفت: برخی کتاب‌های ما ترجمه کتاب‌های آموزشی فارسی است. مانند کتاب سه جلدی «آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم» نوشته حمید صفارهرندی، سید هادی محدث و ابوالفضل علامی که در مدارس اهل‌سنت و مدارس رسمی در لاهور، کراچی، فیصل آباد و چند شهر دیگر پاکستان نیز برای آموزش قرآن تدریس می‌شود.

وی در پایان گفت: تاکنون بیش از 20 هزار نفر در کارگاه‌های قرآنی موسسه ما شرکت کرده‌اند و هزینه این موسسه از طرف مردم تامین می‌شود.
 
انتهای پیام

نظر شما