شناسهٔ خبر: 32986770 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پرونده‌های قضایی البرز به سرعت رسیدگی شود

رئیس کل دادگستری استان البرز خواستار تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی شد و گفت: مراجع نظارتی موظف به بررسی پرونده‌ ها شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از البرز، احمد فاضلیان، رئیس کل دادگستری استان البرز در نشست شورای معاونین دادگستری استان البرز که با موضوع بررسی راهکارهای تحقق 10 فرمان رئیس قوه قضائیه در استان البرز برگزار شد، با تأکید بر تمرکز دادگستری ها برای تحقق اهداف، گفت: اکنون فصل جدیدی برای فعالیت در قوه قضائیه شروع شده و باید برای تحقق اهداف تلاش کنیم و در صورتی که سازمانی با نگاه واقع بینانه نقاط ضعف خود را بپذیرد و در راستای رفع آن ها تلاش کند، به تعالی می رسد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به رشد دادگستری البرز و کسب موفقیت های بزرگ بیان کرد: در حوزه فرهنگی رتبه برتر تعالی فرهنگی قوه قضائیه را در دو سال پیاپی کسب کردیم؛ اقدامات سرآمدی نیز در زمینه پیشگیری از وقوع جرم انجام شده و بسیاری از اقدامات ابتکاری مورد استقبال کشوری قرار گرفته است؛ در بحث امنیتی و انتظامی نیز اقدامات مهمی صورت گرفته است.

وی در پاسخ به سؤال برخی افراد مبنی بر اینکه به چه دلیل آمار وقوع جرم نزولی نیست، اظهار کرد: توجه به شرایط جرم زدایی استان اهمیت فراوانی دارد زیرا البرز از تراکم جمعیتی بالایی برخوردار است و یکی از نقاط مهاجرپذیر کشور به شمار می رود که این موضوع افزایش تنوع قومیتی و تضادهای فرهنگی را موجب می شود.

فاضلیان بیان کرد: روزمرگی، اصلی‌ترین آفت مدیریت است و مدیری که برنامه‌ ریزی کافی برای آینده نداشته باشد تشکیلات وی به سمت تعالی نخواهد رفت؛ انتظار می رود مدیران دادگستری از ظرفیت‌های موجود به بهترین نحو استفاده کرده و به تحول در دادگستری استان کمک کنند.

رئیس کل دادگستری استان البرز خواستار تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی شد و تصریح کرد: بر اساس دیدگاه رئیس قوه قضائیه عمر پرونده‌های قضایی نباید بیشتر از یک سال باشد؛ با دستور آیت الله رئیسی مراجع نظارتی موظف به بررسی پرونده‌ها شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر نقش مطالبه‌گری دادستان‌ها در بهبود ارائه خدمات عنوان کرد: دادستان‌های استان نباید مقید به فعالیت در ساعات اداری باشند و باید به عنوان مدعی العموم و مدافع حقوق مردم در تمام حوزه ها ورود کنند و با نظارت‌های مستمر از دستگاه‌ها بخواهند به وظایف خود عمل کنند.

فاضلیان در رابطه با موضوع مهریه و تعداد زندانیان مربوط به آن بیان کرد: بنا بر باور مقام معظم رهبری و مراجع عظام، رئیس قوه قضائیه و سیاست‌های کلان نظام، نباید کسی به دلیل عجز در پرداخت مهریه در زندان گرفتار باشد؛ لازم است تدابیری جهت توجه به این سیاست ها در صدور احکام قضایی اتخاذ شود.

فاضلیان با بیان اینکه در حوزه اطاله دادرسی و پرونده‌های مانده ضعف‌های بسیاری داریم و در شعب اجرای احکام مدنی و کیفری تعداد پرونده‌های مانده زیاد است، اظهار کرد: یکی از تأکیدات رئیس قوه قضائیه حفظ کرامت کارکنان قضایی و اداری، مراجعان و متهمان است و کسی حق ندارد فراتر از قانون برخود نامناسبی داشته باشد.

انتهای پیام/د/1102/س/1

 

نظر شما