شناسهٔ خبر: 32986737 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده مردم بجنورد: وضعیت اشتغال روستایی در خراسان‌شمالی "تعطیل" است‌

R7719/P/S6,55/CT11

نماینده مردم ۵ شهر استان خراسان شمالی در مجلس گفت: وضهیت اشتغال روستایی در خراسان شمالی تعطیل است و خبری از آن نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، علی قربانی امروز در نخستین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سال 98 با اشاره به نقش مهم و اتاق بازرگانی در کشور اظهار داشت: اتاق بازرگانی به عنوان بازوی اجرایی سه قوه در کشور نقش بسیار پررنگ و ویژه‌ای دارد.

وی یکی از انتقادهای اساسی در کشور را ربح مرکب عنوان کرد و افزود: علائم تصویب این قانون در مجلس شورای اسلامی اما این مهم در شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام رد شده است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس تصریح کرد: اکنون بیش از 62 درصد مالیات کشور از تولیدکنندگان گرفته می‌شود که خود مشکل بسیار بزرگ در کشور به شمار می‌رود چراکه در بسیاری از کشورهای جهان از مصرف‌کننده و حلقه آخر مالیات اخذ می‌شود در حالی که در ایران از تولید کننده که راحت‌ترین شکل ممکن است، مالیات گرفته می‌شود.

قربانی اصلاحات ساختاری در نظام بودجه‌ریزی کشور و بهبود فضای کسب و کار را یکی از ضروریات حال حاضر کشور عنوان کرد و بیان داشت:  تنها یکی از شاخص های فضای کسب و کار ارائه تسهیلات است که متاسفانه علی‌رغم پرداخت وام و تسهیلات که نوعی پولشویی به شمار می‌رود خبری از بهبود فضای کسب و کار نیست و متأسفانه ایران رتبه 125 فضای کسب و کار در جهان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات میلیاردی در قالب اشتغال روستایی در کشور ادامه داد: بیش از 18 هزار میلیارد تومان تسهیلات 4 و 6 درصد در قالب اشتغال روستایی پرداخت شده است اما همچنان خبری از اشتغال روستایی نیست. همچنین هر تکانی برای اقتصاد اعم از سیاسی همانند تحریم اقتصادی نظیر تورم خطرناک است لذا باید در وهله اول افق مشخصی را برای سرمایه‌گذار تبیین کرد.

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی وی با اشاره به خصوصی سازی و اصل 44 قانون اساسی خاطرنشان کرد: متاسفانه علی‌رغم اینکه در صندوق بازنشستگی کشور بیش از بودجه کل کشور سرمایه گذاری شده اما هیچ گونه نظارتی بر آن نیست و بهتر است که صندوق بازنشستگی کشور به دولت واگذار شود‌.

انتهای پیام/ ز

نظر شما