شناسهٔ خبر: 32986731 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک مسئول عنوان کرد:

زنان اردبیلی رتبه اول چاقی در کشور را به خود اختصاص داده‌اند

نمایندگی اردبیل

‌مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل در بین مردان و زنان در سطح کشور مردان و زنان اردبیلی به طور مشترک در رتبه سوم چاقی قرار دارند.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش ایسنا، شفیع شفیعی در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان با اشاره به اینکه زنان اردبیلی رتبه اول چاقی در کشور را به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: برای پیشگیری و کاهش آمار چاقی در استان لازم است در جامعه اطلاع رسانی‌های علمی صورت گیرد.

شفیعی ادامه داد: از لحاظ چاقی همچنین در بین مردان و زنان در سطح کشور مردان و زنان استان به طور مشترک در رتبه سوم چاقی قرار دارند.

وی با بیان اینکه چاقی مقدمه بسیاری از بیماری‌ها است، گفت: حفظ سلامت جمعیت استان باید به صورت دقیق مورد توجه قرار گرفته و فرهنگ سازی‌های لازم برای کنترل بیماری‌ها از جمله فشار خون انجام شود.

شفیعی با بیان اینکه سالمندی جمعیت در آینده نیازمند مدیریت است، اضافه کرد: در سال‌های آینده با سالمندی جمعیت مواجه خواهیم شد و از هم اکنون باید برای این موضوع مدیریت‌های لازم انجام شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل تصریح کرد: توجه به بهداشت و امکانات رفاهی جامعه برای سالمندان از مهم‌ترین حوزه‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به جوانی جمعیت در حال حاضر، لازم است افزایش تعداد زاد و ولد فرهنگ‌سازی شود.

شفیعی بیان کرد: باید با استفاده از ابزارهای مختلف اطلاع رسانی و ارائه هشدارهای لازم در خصوص افزایش جمعیت سالمند، نرخ باروری را در جامعه افزایش دهیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل به وضعیت استان در خصوص مرگ و میر بر اثر بیماری‌های غیر واگیر اشاره کرد و گفت: این بیماری‌ها بیشتر به سبک زندگی وابسته بوده و باید تلاش کنیم فرهنگ تغذیه صحیح و ورزش را در بین مردم نهادینه کنیم.


انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما