شناسهٔ خبر: 32986696 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

فرمانده کل سپاه پاسداران: به دنبال جنگ نيستيم

صاحب‌خبر -

خبرگزاري آريا- سردار سلامي با تاکيد بر اينکه امروز سپاه در پيشاني تقابل با دشمن قرار دارد، گفت : ما آموخته ايم که تهديدات عامل رشد و قدرتمند شدن ما هستند؛ رشد سپاه نيز گلخانه اي نبوده بلکه با دشمنان بزرگ دست و پنجه نرم کرده است.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از سپاه نيوز؛ سردار سرلشکر پاسدار حسين سلامي فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي صبح امروز( يکشنبه )در آيين تکريم و معارفه جانشين فرمانده کل و معاونين هماهنگ کننده و فرهنگي سپاه با بيان اينکه امروز انقلاب ما در يکي از زيباترين فراز هاي خود قرار دارد و دشمن با شکست هاي سنگين مواجه شده است، گفت: دشمن در فلسفه سياسي که همانا غارت ملت ها، اسيرکردن آنها و ايجاد فضاي برده داري مدرن و سيطره يکجانبه بر سرنوشت انسان ها مي باشد، شکست خورده است.
وي افزود: اين فلسفه مولد جنگ ها و مداخلات ظالمانه است و هرگز مولد قدرت نيست بلکه مولد دشمن است و به تعبير خود آمريکايي‌ها منجر به ايجاد ريسک در سراسر جهان مي شود.
سردار سلامي در ادامه اظهار کرد: امروز سرزمين هاي اسلامي ميدان رشد جوانان مجاهدي است که نبرد با دشمن جزو مطلوبيت هاي مردانه آنهاست و  نگراني دشمن  موجب شده تا منطقه به يک ميدان آتش بالقوه براي آمريکايي‌ها تبديل شود .
وي با بيان اينکه  آمريکايي ها در انفعال قرار گرفته اند و از تهديد لفظي در شکل منفعلانه خود استفاده کردند، گفت: ما با يک دشمن به ظاهر قدرتمند مواجه هستيم اما اين دشمن در حال فرسايش است و به عبارتي دچار پوکي استخوان شده و اين مسيري است که همه قدرت‌هاي شيطاني سپري مي کنند.
وي با بيان اينکه امروز در آستانه خوردگي تدريجي اين قدرت قرار داريم ، عنوان کرد: به فضل الهي در آينده نزديک شاهد شکست پايه‌هاي اين قدرت به ظاهر بزرگ خواهيم بود چرا که آنها خسته و نااميد هستند.
سردار سلامي با تاکيد بر اينکه امروز سپاه در پيشاني تقابل با دشمن قرار دارد، گفت : ما آموخته ايم که تهديدات عامل رشد و قدرتمند شدن ما هستند؛ رشد سپاه نيز گلخانه اي نبوده بلکه با دشمنان بزرگ دست و پنجه نرم کرده است.
فرمانده کل سپاه داشتن يک دشمن بزرگ را براي قدرتمند شدن يک فرصت دانست و اظهار کرد: امروز که دشمن به ما نزديکتر شده اين فرصت براي سپاه به وجود آمده و قواي سپاه در راهبرد، عمليات و تاکتيک به حرکت در آمده است.
وي تصريح کرد: دشمني مانند آمريکا هرگز از توجه و تمرکز ما خارج نمي شود و تا زماني که دشمني با اين خوي ظالمانه  قصد دارد خود را جهاني معرفي کند؛ طبيعي است که در برابر او بايستيم.
فرمانده کل سپاه با بيان اينکه ما به دنبال جنگ نيستيم، اما از جنگ نمي هراسيم و آماده ايم،  خاطرنشان کرد: دشمنان ما هم اراده جنگ ندارند ، اما تفاوت ما با آنها اين است که آنها از جنگ مي ترسند و خط حد آنها جايي است که جانشان به خطر بيافتد و شکست دادن دشمني با اين ماهيت آسان است.
وي تصريح کرد:به دليل آنکه در مفروضات ما همواره مواجهه پيروزمندانه در برابر دشمن اصل بوده است، امروز  در همه اجزا و ارکان قدرت دفاعي آماده ايم و اين آمادگي خود را نشان مي دهد؛ اما کافي نيست و  بايد بطور مداوم فرايند قدرت سازي را مشق و تکرار کنيم
سرلشکر سلامي با تاکيد بر اينکه سپاه امروز در تماس مستقيم با تمام قدرت دشمن است و دشمن را متوقف کرده است، گفت:  گوهر دروني سپاه يعني معنويت و روحيه جهادي و عاشورايي ضامن پيشرفت سپاه است که بايد حفظ شوند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به انتصاب سردار فدوي و سردار نقدي به عنوان جانشين و معاون هماهنگ کننده سپاه گفت: افرادي که امروز منصوب شدند از جنگ آمده‌اند و بزرگ شده در ميدان جهاد هستند. آقاي فدوي تمام تلاشش شکست دادن آمريکايي ها در دريا بود و با قدرت عظيم و عجيبي که در دريا ساخت آنها را تحقير کرد ؛ سردار نقدي نيز تمام دوران زندگي شان را در جهاد گذرانده و هر کجا مسلماني نياز به کمک داشته به ياري شتافته است.






نظر شما