شناسهٔ خبر: 32986674 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صدراعظم اتریش: برگزاری انتخابات زودهنگام یک ضرورت است

صدراعظم اتریش در واکنش به رسوایی اخیر معاون خود، برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور را ضروری دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سباستین کورتز، صدر اعظم اتریش در واکنش به انتشار ویدئویی که منجر به رسوایی اخیر معاون او شد، برگزاری انتخابات جدید را نه یک خواسته بلکه یک ضرورت دانست.

صدراعظم اتریش امروز یکشنبه در واکنش به انتشار ویدئویی که به استعفای معاون او انجامید، گفت در حال حاضر برگزاری انتخابات جدید نه یک آرزو، بلکه یک ضرورت است. کورتز پیشتر پیشنهاد برگزاری هرچه زودتر انتخابات زودهنگام را داده بود.

اظهارات صدراعظم اتریش در حالی بیان شد که روز شنبه رسانه‌های این کشور به نقل از سباستین کورتز گزارش دادند که او قصد ندارد پس از رسوایی اخیر معاونش، همچنان در ائتلاف با حزب آزادی اتریش باقی بماند. همچنین کورتز امیدواری خود را برای برگزاری انتخابات زودهنگام ابراز داشت. کورتز افزود  از رئیس‌جمهور خواسته در اسرع وقت انتخابات را برگزار کند.

همچنین الکساندر فن در بلن، رئیس‌جمهور اتریش، ویدئویی را که به استعفای هاینس کریستین اشتراخه، معاون صدراعظم اتریش منجر شد، شرم آور خواند. فن در بلن در واکنش به انتشار این ویدئو در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: این یک ویدئوی شرم‌آور است، اما کسی نباید بابت آن از اتریش شرمنده شود. به وضوح بگویم ما مثل این نیستیم، اتریش چنین نیست.

معاون صدراعظم اتریش به دنبال انتشار یک فیلم ویدئویی و رسوایی اخیر بر سر دریافت کمک‌های مالی غیرقانونی برای حزب متبوعش، استعفا کرد.

انتهای پیام/

نظر شما