شناسهٔ خبر: 32986401 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

4 گزینه محتمل ریاست تامین اجتماعی

صاحب‌خبر -

4 گزینه برای تصدی کرسی ریاست سازمان تامین اجتماعی مطرح شده اند تا در نهایت طی امروز یا فردا تکلیف ریاست این سازمان پس از گذشت بیش از 6 ماه که بوسیله سرپرست اداره می شد، مشخص شود. با این اقدام عمر سرپرستی «محمد حسن زدا» در این سازمان نیز پایان خواهد یافت.

به گزارش «تابناک»، سوم دی ماه 1397 «محمد شریعتمداری» به دنبال استعفای «انوشیروان محسنی بندپی» سرپرست سابق سازمان تامین اجتماعی به منظور تصدی کرسی استانداری تهران براساس اختیارات حاصله از اساسنامه مصوب سازمان، خصوصا تبصره ذیل ماده 14 آن اساسنامه، طی حکمی «محمدحسن زدا» را به عنوان «سرپرست سازمان تامین اجتماعی» منصوب کرد.

زدا که از سال 1392 تا زمان صدور حکم سرپرستی اش، مسئولیت معاون بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی را بر عهده داشت، سوابقی همچون مدیرکلی تأمین اجتماعی استان های قم و هرمزگان و همچنین مدیرکلی وصول حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی را در کارنامه دارد. اما حالا پس از گذشت بیش از 4 ماه عمر سرپرستی او در سازمان تامین اجتماعی به پایان رسیده است.

حالا قرار است از میان طاهر موهبتی ،غلامرضا سلیمانی ، مصطفی سالاری و مهدی جمالی یک نفر به عنوان رئیس جدید سازمان تامین اجتماعی معرفی شود تا پس از مرحوم «سید تقی نوربخش» که از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷ مدیرعاملی سازمان تأمین اجتماعی را بر عهده داشت و در حادثه تصادف رانندگی حین بازدید از گرگان در ۲۴ آبان ماه ۱۳۹۷درگذشت، رئیس جدید این سازمان معرفی شود.

موهبتی که هم اکنون مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران است، ‌در سوابق خود معاونت اداری مالی وزارت رفاه و تامین اجتماعی در زمان وزارت دکتر شریف زادگان ، معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی در دوره دکتر ستاری فر و دکتر شریف زادگان ،معاون سازمان ثبت احوال ،معاون سازمان استاندارد و معاون برنامه ریزی و حقوقی و مجلس وزارت بهداشت را نیز در کارنامه دارد .

غلامرضا سلیمانی نیز هم اکنون رئیس کل بیمه مرکزی است. ریاست سازمان تامین اجتماعی، مدیرعاملی شرکت سرمایه گذاری غدیر و... از سوابق دیگر اوست .

مصطفی سالاری استاندار فعلی گیلان است و مسئولیت های دیگری از جمله استانداری بوشهر و سوابق بنگاهداری را در کارنامه خود دارد .

مهدی جمالی نیز دیگر گزینه ریاست سازمان تامین اجتماعی است. مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مشاورت وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعاملی سایپا از سوابق دیگر اوست .

نظر شما