شناسهٔ خبر: 32986142 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

به منظور ایمن سازی زائرین سرزمین وحی

100هزار دوز واکسن مننژیت وارد کشور شد

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر اعلام کرد: 100 هزار دوز واکسن مننژیت برای ایمن سازی حجاج بیت الله الحرام در حج تمتع 98 وارد کشور شده است.

صاحب‌خبر -

علی فرجی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: این شمار واکسن مننژیت بنا به درخواست معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر و به منظور واکسینه کردن زائرین ایرانی در مقابل بیماری مننژیت که یک بیماری باکتریایی حاد با علائم تب، سردرد، تهوع و استفراغ، انقباض عضلات گردن و بثورات جلدی است تامین و وارد کشور شده است.
وی ادامه داد: امسال بخاطر اینکه نگران تحریم ها بودیم این واکسن را چند ماه زودتر برای واکسیناسیون زائران حج تمتع تامین کرده و در اختیار همکارانمان در معاونت بهداشت درمان و توانبخشی هلال احمر قرار دادیم و طبق آخرین اطلاعات دریافتی موجود کار واکسیناسیون زائران حج امسال در سراسر کشور آغاز شده و متقاضیان اعزام به سرزمین وحی باید هرچه سریعتر به این مهم مبادرت ورزند.
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر توضیح داد: تزریق واکسن مننژیت حداقل 10 روز قبل از مسافرت زائرین ایرانی به کشورعربستان سعودی به ویژه در هنگام سفر حج تمتع و عمره ضروری و حائز اهمیت است.
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر توضیح داد: واکسن مننژیت 2 سال در بدن ماندگاری دارد و زائرینی که در کمتر از 2 سال این واکسن را تزریق کرده اند نیازی به تزریق مجدد آن ندارند.
وی افزود: زائران خانه خدا باید کارت بهداشتی تزریق واکسن مننژیت را از مراکز تزریق این واکسن وابسته به جمعیت هلال احمر دریافت کرده و با خود به عربستان ببرند چون ممکن است در فرودگاه جده یا مدینه رویت این کارت از سوی مامورین وزارت بهداشت عربستان از زائرین خواسته شود.
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر اظهار داشت: زائران حج تمتع 98 می توانند با مراجعه به نزدیکترین پایگاه هلال احمر در سراسر کشور، نسبت به تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند چرا که این واکسن فقط در مراکز تزریق مننژیت جمعیت هلال احمر قابل تزریق است.
کمک به تامین داروهای مورد نیاز کشور، تامین مواد اولیه دارویی، مکمل های غذایی و رژیمی و تجهیزات پزشکی، تکمیل، توسعـه و راه اندازی واحدهای جدید دارویی و لوازم پزشکی در شرکت های تحت پوشش، انجام فعالیت های تحقیقاتی، فنی و مهندسی و خدمات در بخش سلامت جامعه و فعالیت هایی که در راستای اهـداف سلامت جامعه مفید فایده باشند برخی از وظایف سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر است.
اجتمام*7029*1193

نظر شما