شناسهٔ خبر: 32986064 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس بیان کرد:

تبدیل سند تحول بنیادین به گفتمان رایج در جامعه نیازمند همکاری رسانه است

نجفی گفت: آموزش و پرورش به کمک رسانه ملی نیاز دارد تا سند تحول بنیادین به یک گفتمان رایج در جامعه تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی عسکر نجفی» امروز (یکشنبه 29 اردیبهشت) در نشست مشترک مدیران کل و اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش و صدا وسیمای فارس با موضوع سند تحول بنیادین آموزش و پروش، با استقبال از پیشنهاد اتاق فکر مشترک بین این 2 دستگاه، گفت: آموزش و پرورش به کمک رسانه ملی نیاز دارد تا سند تحول بنیادین به یک گفتمان رایج در جامعه تبدیل شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس افزود: اگر مخاطبان اصلی مدارس دانش آموزان هستند صدا وسیما، همه افراد جامعه و خانواده ها را پوشش می دهد و نقش تاثیر گذار و مهمی در فرهنگسازی و تعلیم و تربیت دارد.

 

وی به بحث آسیب های اجتماعی و مدرسه محوری نیز اشاره و بیان کرد: صدا وسیما تا به حال با برنامه سازی، گزارش های خوب از زبان دانش آموزان، مشاوران، مدیران و مسئولان اجرایی در بحث آسیب های اجتماعی پخش کرده است و امیدواریم این کار های خوب گذشته به گونه ای روزافزون ادامه یابد.

 

نجفی، تاثیر گذاری صدا وسیما را در برنامه های فرهنگی و آموزش و پرورش فوق العاده دانست و اظهار کرد: هم قدردان تلاش های گذشته مجموعه صدا وسیما هستیم و هم انتظار داریم در ارتقای منزلت اجتماعی معلمان، جلب مشارکت ارگان های مهم و موثربخش عمومی و غیردولتی در تعلیم وتربیت، آسیب های اجتماعی، مدرسه محوری، گام دوم انقلاب و توجه به ساحت های 6 گانه به ویژه ترویج ورزش و نشاط در مدارس و اهمیت به نشر مفاهیم قرآنی به آموزش و پرورش کمک کند.

 

گفتنی است، در پایان این نشست مقرر شد تبیین سند تحول و جایگاه آن برای مخاطبان از طریق برنامه های مختلف رادیویی و تلویزیونی در چهار حوزه صدا، سیما، خبر و فضای مجازی در دستور کار قرار گیرد و کارگروهی متشکل از کارشناسان این 2 دستگاه فرهنگی بر محتوای برنامه های تولیدی نظارت داشته باشند.

نظر شما