شناسهٔ خبر: 32985763 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پس از عید فطر

افزایش ۲۲ درصدی قیمت بلیت قطار

معاون وزارت راه: پس از رمضان قیمت بلیت قطار‌های مسافری به طور متوسط ۲۲ درصد در همه خطوط افزایش می‌یابد

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: با هماهنگی شورایعالی هماهنگی ترابری کشور، پس از ماه مبارک رمضان قیمت بليت قطار‌های مسافری به طور متوسط ۲۲ درصد در همه خطوط افزایش می‌یابد.
شهرام آدم نژاد افزود: پس از هماهنگی در شورای عالی هماهنگی ترابری کشور تصمیم افزایش قیمت بلیت قطار اخذ شد چراکه تقاضا از سوی شرکت‌های ریلی در این حوزه زیاد بود و با توجه به افزایش هزینه‌ها مقرر شد، پس از ماه مبارک رمضان قیمت بلیت قطار به طور متوسط ۲۲ درصد افزایش یابد، البته سعی کرده‌ایم، در مسیر‌های پرتقاضا این رقم کمتر باشد.
معاون وزارت راه و شهرسازی گفت: در حوزه جابجایی مسافر جاده‌ای، قیمت بلیت اتوبوس‌های ویژه بر اساس عرضه و تقاضاست و برای اتوبوس‌های غیر ویژه هم همین هفته در ستاد تنظیم بازار در حال جمع بندی هستیم.
آدم نژاد در خصوص قیمت بلیت هواپیما هم گفت: در حوزه حمل و نقل هوایی نرخ گذاری بلیت مسافری بر اساس قواعد عرضه و تقاضا است.
وی افزود: زمانیکه حرف از آزاد سازی قیمت‌ها زده می‌شود این تصور به وجود می‌آید که هیچ نظارتی بر نرخ‌ها نیست، اما در دنیا نرخ شناور چارچوبی دارد، ما در حوزه حمل و نقل هوایی در عرضه و تقاضا مشکل داریم، چون عرضه ما کم و تقاضا زیاد است درحالیکه در حوزه مسافر جاده‌ای عرضه زیاد و تقاضا کم است.

نظر شما