شناسهٔ خبر: 32985690 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جامعه تشنه معنویت را باید با حضور مبلغان دینی درد‌آشنا از معنویت و حقیقت دینی سیراب کرد

R7718/P/S6,52/CT11

امام جمعه ایلام گفت: جامعه تشنه معنویت را باید با حضور مبلغان دینی درد‌آشنا از معنویت و حقیقت دینی سیراب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، حجت‌الاسلام الله‌نور کریمی‌تبار ظهر امروز در دیدار با مبلغان، روحانیون و مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام اظهار داشت: در شرایط فعلی کشور که توسط دشمنان در محاصره اقتصادی و نبرد اراده‌ها و همچنین هجمه رسانه‌ای و جنگ نرم قرار دارد، مردم از مبلغان دینی انتظار دارند تا ویژگی‌ها و ارزش‌های دین مبین اسلام را بیان کنند.

امام جمعه ایلام گفت: شما عزیزان روحانی و مبلغان دینی رسالت عظیم تبلیغ اوامر به معروف و نهی از منکر را عهده دار هستید و برای انجام این مهم نیازمند آنی که از زبان گویا و هنر و فن سخن و سخنوری و تهذیب و تزکیه برخوردار تا بتوانید مطالبات و شبهات امروز را پاسخگو باشید.

وی شرط تحقق و اثرگذاری تبلیغ دین را عامل بودن گوینده به آن دانست و یادآورشد: مبلغان نسبت به فراگیری و استفاده از ابزار‌های نوین تبلیغ اقدام و  سنت تبلغ دین را با رشد دانش نوین تبلیغات همخوان کنید تا اثر گذاری بر جامعه و مخاطبان خود داشته باشید.

کریمی‌تباربا اشاره به دین، خانواده، زنان، حقوق کودکان، مسائل مردان، حوزه اجتماعی، بیکاری، اقتصاد را از بحث‌های مرتبط با جامعه امروز و شرایط موجود دانست و افزود: مقام معظم رهبری برای تمام این موارد راهکار تبیین و تدوین کرده و بر شما روحانیون و مبلغان و تریبون‌داران است که در بیان آن و تشریح آن برای جامعه اقدام کنید.

وی جامعه امروز را جامعه تشنه  تشنه معنویت نام برد و گفت: جامعه تشنه معنویت را باید با حضور مبلغان دینی درد آشنا از معنویت و حقیقت دینی سیراب کرد و آین جامعه را تطمئن القلوب کرد.

امام جمعه ایلام در ادامه یادآور شد: مخاطب‌شناسی به عنوان مهم‌ترین  وظایف خود بدانید و متناسب با نیازهای مخاطب، مسائل را بیان کنید تا اثرگذار باشید.

در انتهای برنامه حجت‌‌الاسلام هواسی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گزارشی از عملکرد سازمان متبوع خود در اعزام مبلغان در ماه مبارک رمضان به نقاط مختلف استان ارائه و تعدادی از حضار دغدغه‌های خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/ش

نظر شما