شناسهٔ خبر: 32985430 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توسعه مشارکت سمن های استان مرکزی؛

همگانی کردن مبارزه با مواد مخدر

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری مرکزی: بهره گیری از تمامی ظرفیت ها یکی از راهکارهای اثر بخش در حوزه مبارزه با مواد مخدر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ اکرمی صبح امروز در نشست کمیته توسعه مشارکت های مردمی سازمان های مردم نهاد استان مرکزی گفت: یکی از راهکارهای اثر بخش در حوزه مبارزه با مواد مخدر، همگانی شدن این مهم و بهره گیری از تمامی ظرفیت ها در حوزه پیشگیری و ترک است.

وی اضافه کرد: تجربه های موفق انجمن های ترک مواد مخدر باید به صورت همگانی با اثربخشی موثر استفاده شود.

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت:  دامنه اقدامات انجمن معتادان گمنام(NA) و کنگره 60 در استان باید گسترش یابد و از ظرفیت و تجربه این گروه های مردمی در پیشگیری از سوء مصرف مواد استفاده شود.

اکرمی افزود: زنگ خطر مصرف مواد مخدر در کشور به صدا درآمده است و باید در هفته مبارزه با مواد مخدر هر خانواده ایرانی احساس خطر کرده و همت جمعی برای مبارزه شکل بگیرد.

اکرمی افزود: خانواده هایی که عضو آسیب دیده در مواد مخدر دارند می بایست با این انجمن ها آشنا شوند تا راه درمان را با کسانی تجربه کنند که موفقیت را کسب کرده اند.

وی اضافه کرد: نشست های باز انجمن های مواد مخدر باید امسال در هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شود و فرمانداران، دهیاران و بخشداران موظف هستند برای اجرای برنامه های این انجمن ها همکاری کنند.

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: معضل اعتیاد در روستاها رو به گسترش دارد و باید از ظرفیت جهاد کشاورزی، علوم پزشکی، منابع طبیعی و بسیج در کاهش و جلوگیری از رغبت جوانان به مواد مخدر بهره گرفت.

ارتقای سطح آگاهی‌های جامعه و ظرفیت‌های فرهنگی، آشنایی با آسیب های متاثر از مصرف مواد مخدر، اجرای فعالیت های آموزشی و آشنا کردن جوانان با تبعات منفی و زیانبار موادمخدر و ارائه الگوهای تربیتی مناسب و مهارت‌محوری منطبق با سبک زندگی اسلامی را از جمله برنامه‌های محوری مبارزه با مواد مخدر است.

نظر شما