شناسهٔ خبر: 32985374 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دومین مراسم نکوداشت روز شهرکرد برگزار می‌شود

R41350/P/S6,54/CT1

رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد گفت: دومین مراسم بزرگداشت و نکوداشت روز شهرکرد ۳۱ اردیبهشت ماه در فرهنگسرای این شهر برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

حیدر علیپور در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد اظهار داشت: سال 95 براساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهرکرد 31 اردیبهشت ماه به عنوان روز شهرکرد نامگذاری شد.

وی افزود: بر همین اساس امسال دومین سالروز بزرگداشت روز شهرکرد با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و مردم در فرهنگسرای بزرگ این شهر برگزار می‌شود.

رئیس شورای شهر شهرکرد ضمن دعوت از حضور مردم در این مراسم بیان کرد: در راستای دعوت از مردم جهت حضور در این برنامه یک کارنوال متشکل از اقوام مختلف استان به مدت 3 روز در سطح شهر از ساعت 17 الی 20 حاضر و کارت دعوت را به شهروندان تحویل می‌دهند.

علیپور خاطرنشان کرد: مردم استان با اقوام مختلف ترک، بختیاری و فارس در کنار یکدیگر بودند و خواهند بود و باید این روز بهانه‌ای شود تا گذشته زیبای اقوام به درستی بیان و در مسیر توسعه استان قدم‌های مثبتی برداشته شود.

 
وی با اشاره به جزئیات این مراسم ادامه داد: در این مراسم از نخستین‌های استان مانند نخستین نویسنده، نخستین خبرنگار و .. که به درستی معرفی نشده‌اند تجلیل و نمایشگاهی از مشاغل سنتی استان مانند نمدمالی در حاشیه این همایش برپا می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد ادامه داد: یکی از اشکالاتی که در جامعه ما وجود دارد این است که مردمان ما از مفاخر و بزرگان شهر خود فاصله گرفته‌اند و این موجب ایجاد برخی مشکلات فرهنگی شده که ما می‌توانیم با برگزاری چنین مراسماتی بزرگان و مشاهیر و مفاخر شهر را به مردم معرفی کنیم.

انتهای پیام/ش

نظر شما